Första veckorna på semestern


Nyklippt liten kille som nyss har påbörjat sitt 6 veckor långa sommarlov i början av juli.

Han började med att lämna oss arbetande föräldrar hemma och åkte till farmor & farfar i skärgården. Sedan kom moster Josse upp och tog över. Med fullpackad bil och fortsatt strålande sommarsol o värme utlovat så bar det ner till Småland och mormor & morfar.

Om vi under många år har beklagat oss över saknad av strandväder när vi är där nere, så fick vi ordentligt av det den här gången. Underbara tropiska sommar!!!!! Bad & sol på någon av Ölands härliga stränder i stort sett varje dag.


"vänta...mamma ska bara posera lite"

många sandslott blev det

och andra strandlekar

är ju en riktigt cool strandkille numera

och såhär trivs mamma mu som bäst

Det blev även en heldag på Ölands Djurpark. Tror alla fick en rolig dag, inte minst Theodor.


Tittar på söta apor i famnen på söta moster

ingen djurrädd kille det här

kan den inte gå lite fortare pappa
...(kolla in den lätt missnöja minen)

hurraaa, nu snackar vi riktiga karuseller, här går det i 180

det var kuul, en gång till

Mellan bad och äventyr så passade vi på att vara hemma i mitt barndomshem och bara ta det lugnt, träffa vänner och min kära lilla mormor som bor granne. Här ser vi henne där hon trivs som bäst. I trädgårdslandet!

Älskade mormor

vackra vinbär

små solbruna händer undersöker ett svart vinbär

blivande slanggurka

Fick till en shoppingdag i Kalmar också, på den enda regniga (ja det kom några droppar) och åskmullriga dagen. Vi trotsade även värmen med ett biobesök som passade hela familjen, Shrek.

Christian och jag fick även till en barnfri utflykt till Borgholm en kväll. Efter god grillmiddag hos min morbror där även min kusin med familj var med så skjutsade vi upp lillebror på Lundellkonsert i Borgholms slottsruin. Det blev en minigolfrunda med Borgholms hamn och Strand hotell i bakgrunden. Att Christian vann med en ynka poäng tar jag som en seger, jag spelade grymt bra för att vara jag :-)


där satte han det vinnande slaget

Att vi lyckades få till en mysig grill & poolbadskväll hos bästa Lisa, Micke o Alvin känns också kul!

ihhh, vad är det skönt att bada

nu ska jag lära dig att simma Alvin


Christian hann med lite fiske med min minst lika fiskeglada far och ett par tennismatcher med min sportiga bror. Desvärre sträckte sig min kära i sista matchen och det gör att han fortfarande tre dagar senare stapplar fram som om han har gjort i byxan...

Nu har vi varit hemma ett par dagar i Solna. Tvättar och planerar för nästa del av semestern. Igår 30 grader varmt idag 18 grader och burr...kallt. Klantiga som vi var så valde vi att åka till Barkabys handelsplats idag. Halva befolkningen var på IKEA samtidigt som oss. Så ett besök som skulle innebära Theodor i leklandet för första gången och vi själva få allt uträttat blev sissodär kul när leklandet var överfullt och kö till halva dagen och allt jag hade tänkt köpa var slut (nästan) något fanns det uppenbarligen eftersom de drog pengar på kortet och bilen var fullpackad när vi åkte där ifrån. Christian hade trots allt ovanligt mycket tålamod, det var först i butik nr 3, Plantagen, som han ballade ur och gick till bilen.

Nu har det packats för 3 veckor skärgårdssemester. Jag tar en sista runda imorn förmiddag och köper in mat och sedan ber vi till vädergudarna att de där regnmolnen som metrologerna tvistar om huruvida de kommer in över östkusten, håller sig kvar borta i Finland. 

Sängen kallar!
Önskar er en fortsatt skön sommar!
Om ni har vägarna förbi Ingmarsö så är ni alltid välkomna!!!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0