Min älskade unge.....

Tisdagen den 22 september. Första dagen på länge som inte bjöd på solsken. Lite småregnigt grått väder i kombination med nyduschat hår som jag inte hann torka, knappt torrt ännu, och för lite sömn flera nätter i rad, har gjort att jag har känt mig frusen och trött hela dagen. Satt på jobbet vid 15-tiden och svepte ner en sista kopp kaffe i hopp om energi och tittade ut genom fönstret och kände ingen lust att hoppa upp på cykeln. Hade lust att knäppa med fingrarna, vakna upp i ett varmt härligt skumbad. Lugn härlig musik, lite gott att äta och dricka, en massa lyxiga magasin. Skrota ner i lite mjukiskläder och sedan sova ett par timmar på soffan.....men det var ju inte det som stod på schemat denna dag heller....

Tur att jag har världens bästa, underbaraste älskade unge med så mycket energi att det räckte med att få en stor kram och puss när jag kom in på dagis kl 15.55 för att känna energin vakna till i min egna trötta kropp o knopp. Det blev lite lek ute tills pappa Chrsitian kom hem strax före 17. Jag hade nu så mycket energi att jag lagade lite extra god mat, lax och rotfrukter i ugn med en kall pestosås o avocado, slukades glatt av alla. När maten stod i ugnen passade jag på att leka med lera (ja Theodor var också med)så mkt energi hade jag inte så att jag drog igång med ett eget lekprojekt. Han såg så söt ut där han stod och bakade fruktskålar med små minifrukter, så jag frågade om det var ok att jag tog en bild på honom. Ja! var svaret, såhär blev resultatet...


Kan du titta upp på mamma.....snälla, hallå, titta vad har mamma på huvudet!!

...tack men inte titta upp så mycket, titta på mamma, hallå, här o skratta lite!!!

Jag vet vart du är men du är faktiskt lite jobbig när du håller på mamma....nöjd nu?

Pappa och jag byggde en koja i väntan på middagen...mysigt...

Efter bad med skumkrig och andra cirkuskonster så blev det sagomys med hela tre böcker. Fuskade mig igenom den sista, sådär när man råkar hoppa över varannan sida och inte läser alla meningarna... tur för mig att det var en ny bok och en mycket trött Theodor så det blev ingen protest.
Lite Idol på det och nu en koll på la computer sedan blir det en tidig sänggång.
Godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0