Sköna maj välkommen är inte alls särskilt skön.....värmen kom tillbaka

Halva maj har nästan gått. Värmen kom av sig och nordanvinden har hittat hit med kylig luft och regnbyar mellan varven. Visserligen tittar även solen fram men jag vill ha mer....och varmare......

Med det kyligare vädret kom en vårförkylning som ett brev på posten. Ja inte på mig men på min lilla Theo, umpa umpa fallerallera....

Hade gått några veckor utom VAB och allt kändes ju så bra. Min mamma och syster kom till oss i torsdags för en långweekend i huvudstaden. De landade med flyg på Bromma flygplats vid 19.20 och då var det någon som stod ivrigt och studsade och ropade mormor och jajja ( min syster på Theodorspråk) så det ekade mellan baggagebanden i ankomsthallen. Vilken lycka :-) när de äääntligen kom. ( vi fick ju vänta i 5 minuter). I all iver så höll vi på att lämna flygplatsen utan väskor....men vi kom på att ngt saknades och vände. Lite skumpa, chokladtårta och jordgubbar inledde vi så helgen med och så blev jag ännu mer firad för att jag ju hade fyllt en massa år där några veckor tidigare. Fick mer lyxiga paket, locktång, smink, pengar och tryfflar.

Fredagen  inledde vi med ett besök på Junibacken och sedan strosades det i city.





Ett litet collage av bilder som lilla lollipoppan i mamma mu´s knä har tagit 

Redan där på fredagen tyckte jag att jag inte helt kände igen min numera ganska förnöjda son. Det fortsatte med att inte vilja äta,  inte vilja borsta tänder, kinka mer än vanligt....suck. Jag surade ihop för det kändes som att jag är världens sämsta mamma som inte har någon ordning på mitt barn som ledde till att få min stackars mamma och syster att tycka det blev trist stämning...men ja ja,det är väl så det är, att vara en familj!

Senare under helgen  öppnade sig den sk snorkranen på liten halvhängig Theodor. Det verkar som att det har gått troll i det här med att han alltid är sjuk när han ska träffa mormor. Varför?

Bortsett från att Theodor inte var helt i form och att jag får mina stress och less utbrott så hade vi en mysig helg med mkt tid för att umgås, äta gott, prata och ja det blev en hel del shopping också :-).

Nu har en ny vecka redan rullat igång. VAB idag för min del. Det lät som om den lille filuren höll  på att hosta sönder sig igår em/kväll så vi beslöt att ge det hela minst en dag hemma.

Nu är det dags att krypa ner i sängen känner jag. Ovanligt att jag är trött redan före midnatt men bra för kl. 05.45 ringer klockan och det är torsdag den 14 maj och dags för, yoga, jobba, dagisutställning, köpa ett pat saker i Solna C, middag, cykloteket och byta en sak, städa lite inför helgen, packa inför skärgårdstur....ja där någonstans borde det börja övergå till fredag den 15 maj.

Sov gott och om jag inte skriver innan helgen ( vilket inte verkar troligt ) så önskar jag er en trevlig helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0