Mera snor och min vän sviker mig för Göteborg

Fredag den 13e imorgon. Jag kommer vara hemma med Theodor och hoppas på en bra dag, ingen otursdag tack, tve,tve.

Det sista jag skrev i mitt förra inlägg...."hoppas på en kryare vecka"... blev inte precis så. För Theodor, absolut, han har varit pigg, glad, kul, matglad, nöjd (för det mesta) kille hela veckan. Själv har jag legat nerbäddad de första dagarna i någon influensaliknande förkylning. Den har nu förflyttat sig från hela kroppens muskler och leder till näsan, öronen och de andra gångarna i knoppen. Har väl ungefär 300 liter snor i hjärnan och är svidande röd under den stackars söndersnytna näsan.

Har iallafall haft ett par effektiva dagar på jobbet. Idag var en lite speciell dag....sista dagen med min säljkollega Martin. Han började på Mornington Hotel Bromma i augusti 2006 som projektsäljare ihop med mig. Vi bokade möten och sprang på besök i 8 månader. Vi slet med våra veckomål och månadsmål. Ringde, ringde, svor och ringde mer. Peppade varandra när det bara var skit och lyckades vecka efter vecka med det vi skulle. Vi var, tycker jag ett riktigt bra team.
När jag kom tillbaka till jobbet nu i september, efter nästan ett och ett halvt år mammaledig så blev vi ett team igen på säljavdelningen. Nu ska Martin till vårt hotell i Göteborg och jag glädjer mig för hans skull men hjälp vad konstigt det kommer kännas. Kanske inte på måndag eller tisdag, kanske inte ens på fredag....men nästa vecka....och veckan där efter.....kommer bli tomt! Lycka till i Götet min vän! I morgon blir det After Work och good-bye partaj.

Har förresten bokat flygbiljett till Kalmar den 27/3 nu. Jag och Theodor lämnar pappa Christian......
Nej inte för gott utan tills på måndagen efter. Träffa familjen, mormor och gärna lite vänner som kan.

Ha en bra helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0