Den där förbannade Mr Virus har kommit på besök igen....nu kräver jag snart besöksförbud på honom

Snor, feber och hosta var det dags för igen .... Hann bli en hel vecka dagis och jobb innan det dök på igen. Lagom till min & Thedodors efterlängtade lediga fredag var vi sjukare än sjukast båda två. På förmiddagen var vi en sväng i Solna C och använde de allra sista krafterna på att låta frisören klippa Theodor och ett besök på bibblan. Theodor var världens snällaste och lät sig snällt klippas och fönas utan minsta pip eller häftiga rörelser. Vi fick med oss en bunt böcker hem från bibblan, de flesta handlar om bussar :-) Hemma efter någon timma, lunch och sedan däckade vi och sov i drygt två timmar....skönt. På eftermiddagen var det Pippi & glass som gällde....hela eftermiddagen....
Sent på kvällen steg febern och jag blev alldeles nojig efter det som hände vid jul så jag tog in den lilla varma plutten och la honom i Christians säng så att jag kunde ha ett vakande öga. Christian kom in någon timma senare och insåg att han inte skulle få plats så honom hittade vi ute på soffan i morse, ups,

Soffan, innan nallarna och Theodor flyttade på sig så att pappa Christian fick plats att sova

Idag skulle vi vara på dop alla tre men liten nyklippt snygging fick göra ett besök på närakuten istället med pappa Christian. De såg inget konstigt ,så det är ännu ett angrepp av Mr Virus som man bara kan vila bort.....suck. Jag ville verkligen inte missa lilla Elvira´s dop så jag tryckte i mig alla medicamenter som fanns hemma, tog en välbehövlig dusch och tog bilen till St Görans kyrka på Kungsholmen. Det var en jättefin cermoni och den lilla Elviran var så duktigt. Jag var osäker på om jag verkligen skulle beblanda mig med alla gästerna med mina förkylningsvirus men då jag förstod att det var fler än jag som var lite risiga så passade jag på att njuta av en god fika och trevligt sällskap en stund.
De hade gjort en liten rolig tipspromenad på vägen från kyrkan till festlokalen.....and the winner blev lite otippat me myself, alla rätt och förutom äran blev jag vinnare till goda chokladkakor o tablettaskar, tackar tackar.


1 september 2007 såg det ut såhär, det var lååångt innan dagisvirusen angrep oss på löpande band

Denna lördagskväll har bestått av middag, glass och i brist på annat på dumburken, finalen av Körslaget. Huvudet känns som en uppstoppad kudde, näsan rinner och täpper till om vart annat och när man minst anar det så får man en kliattack i halsen.
Ute ligger det ett litet lager snö och jag har fått rapport om att skidspåret på isen här på Råstasjön är i fulla bruk. Känns inte bra att jag sitter här och nästan blir anfådd av att trycka på tangenterna. Jag vill inte vara sjuk, snörvlig, dassig, krasslig, dunderförkyld, inte i form.....Jag vill vara PÅ TOPP, helt jäkla FRISK!!!! Jag vill ut och träääna!

Så kul blev detta inlägget. Känns som det är det enda min blogg handlar om, hum kanske ska döpa om sidan till Vårdguiden 2 eller Klagomuren.

Hoppas du som läser detta har det bra iallafall.
Jag har hopp om att morgondagen går åt rätt håll, det bättre.
Kram!

Kommentarer
Postat av: Belgo

Men visst är det seeeegt! Linnea blev hemskickad idag... Men - jag har i alla fall åkt ca en mil på skridskor....sååå skönt. Hoppas ni kryar er snart!

2009-02-02 @ 19:38:53
Postat av: Kikan

Va roligt att du gillar det jag skriver:)

Jag tycker det är så himla roligt att läsa mina gamla kalendrar och minnas allt som jag gjort..

Sitter och läser det mesta, hehe, med ett leende på läpparna:)



Drar upp till Åre på fredag, jobb där en vecka, sen blir det jobb i stöten en vecka efter det. Ska blir riktigt roligt:)



Sköt om er nu och se till att bli friska..



Hur går det med uppladdningen för tjejvasan? Nervös?:)



Ha det toppen.. stor kram, Hälsa!!

2009-02-03 @ 21:54:07
URL: http://kikan.webblogg.se/
Postat av: Linda Dahlstrand

Hi,hi, känner igen det där. Nu var det min tur att vara hemma med halsont och feber.Julia & Linnéa är iallafall friska men peppar, peppar, man skall inte säga för mycket. Hoppas vi får ihop en date snart med barnen och våra älsklingar, skulle vara kul. Vi hörs och ses. /Kram Linda D

2009-02-05 @ 21:15:43
Postat av: Linda Dahlstrand

Hi,hi, känner igen det där. Nu var det min tur att vara hemma med halsont och feber.Julia & Linnéa är iallafall friska men peppar, peppar, man skall inte säga för mycket. Hoppas vi får ihop en date snart med barnen och våra älsklingar, skulle vara kul. Vi hörs och ses. /Kram Linda D

2009-02-05 @ 21:24:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0