Klappar, kola och sill

Dan före dan före dopparedan.....

Idylliskt värre med mängder av snö och kyla. Peppar peppar så mår vi bra och har gjort det mesta klart inför dagen D. Idag var jag o stångades med en massa andra på Ica Maxi. Gick ovanligt bra, tror aldrig jag har varit så lugn som idag och det gick fortare än vanligt och allt jag skulle ha fanns.....

Har hunnit göra en egen sill också nu ikväll med senap och kräftor, det känns som riktiga vuxenpoäng :-)

Sitter och packar in klappar för fullt, smuttar på lite vin, tjuväter den nygjorda kolan och fick för mig att skriva några rader på bloggen såhär innan jul.

Imorgon kommer mor, far o syster upp till Solna, vilket har börjat bli en trevlig tradition. På torsdag åker vi så hela gänget till svärföräldrarna i Sigtuna och firar julafton med dem.

Den lille filurer gjorde sista dagen på dagis igår och har nu tillsammans med både mig o Christian "jullov" till den 7 jan 2010. Guuud va skönt!


en äkta pepparkaksgubbe

Mellandagarna kommer vi hålla till i Kalmar och Nyårshelgen spenderar jag och Christian i Köpenhamn. En viss broder Martin fyller nämligen 30 på nyårsdagen och det kommer firas med stort partaj på nyårsafton. Det ser vi fram emot!

Nej åter till klapparna. Hela golvet badar i papper och snören av olika slag. Jag har alltid ambitionen att göra alla paketen lite speciella.....det är kul men tar ju lite tid......

Vill önska er alla en riktigt God Jul & Gott Nytt År!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0