Lite äldre

Måste ju skriva en sista gång som 20+are, om bara en kort stund är det den 23 april och för  exakt 30 år sedan så såg liten luden Madeleine ljuset i den här världen för första gången. Har väl hänt en hel del på resan..... jag har blivit äldre tex :-)

Upp till man fyllde 10 så minns man inte allt, långt därifrån. Det kändes inte som att det gick så fort och det känns faktiskt som att det var länge sedan man var 7 och började skolan.
Mellan 10 och 20 hände ju rysligt mkt med vem man var och blev. Från ett barn blev man vuxen och det var en händelserik tid.

När jag fyllde 20 dvs för exakt tio år sedan så var jag au-pair i London. Jag fyllde år på en fredag, vilket jag tycket var så extra bra för då var jag ledig dagen efter.
Såhär på kvällen innan dagen D för 10 år sedan for jag omkring på matvaruhuset Tesco vid den här tiden och handlade in för min middag som jag skulle ha för några vänner.
Vi åt middag och gick ut på The Blue Orchid, där vi hade sällskap med ett gäng ifrån vår skola där vi läste engelska. Det blev en riktigt kul kväll!

Vad hände sedan.....tiden for iväg och jag känner mig på många sätt och vis precis som den där au-pair flickan på 20 men samtidigt så har det hänt så mycket. Långt hår kort hår, lite rundare och lite smalare. Lite gladare och lite ledsnare, träffat nya vänner, skiljts från gamla vänner. Rest långt och rest kort, jobbat mycket, jobbat mindre. Reseledartiden var helt galen och jag är såå glad att jag fick den tiden i mitt liv.
Träffade min kärlek, köpte lägenhet, skaffade ett "riktigt" jobb och så det största och bästa i hela det 30-åriga livet, jag fick min Theodor.
  
Jo de här sista 10 åren har nog trots allt varit de mest roliga och spännande i mitt liv hittills. Nu kör livets tåg vidare och jag hoppas att jag känner mig lika nöjd med livet när jag sitter här och fyller ännu mera år.....typ 40.


En sista egonbild, så att ni kan minnas hur jag såg ut innan rynkorna och de andra ålderstecknen tog över helt

Är ledig imorgon men inte hemma. Jobbar sedan hela helgen med vår Yoga och Må bra helg på hotellet.

Hoppas att ni får en underbar helg i den utlovade solen och värmen!




Kommentarer
Postat av: YMB

Stort GRATTIS på din 30-års dag.Känns ändå ganska länge sen vi firade dej i London o ännu längre sen du hade barnkalasen här hemma. JÄTTEKRAM o PUSS från mej.









2009-04-23 @ 09:53:59
Postat av: J o s s e

GRATTIIIIIIS ÄLSKADE SYSTER!!! :D



Åh,självklart är det det minsta jag kan bidra med!;)



HOPPAS DU FÅR EN UNDERBAR DAG!

2009-04-23 @ 11:26:51
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: Kikan

Hej!!

Stort GraTtIs i efterskott, känns det bra? ;)



Hoppas att allt är bra med er..

Du är otroligt fin på bilderna:)



Ha en fortsatt fin helg..

Kram / erika

2009-04-25 @ 18:30:30
URL: http://kikan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0