Min dag som hämtad ur en "happy-american-family-film"...

Vilken underbar dag!!! Nästan som hämtad ur en "happy american family - film" om det nu finns en sådan kategori,hihi. Jag blev väckt kl 08.30 och då var frukosten redan pågång, tog en snabb dusch och sedan slog jag mig ner hos mina darlings vid frukostbordet. Ett par timmar senare var vi ute på Djurgården och löste in oss på Skansen. En ljuvlig dag med en massa sol och riktigt ljummet mellan varven. Första stoppet blev på Akvariet som blev myyycket uppskattat av en viss liten herre. Han var salig där han sprang runt mellan apor, lemurer, krokodiler och sköldpaddor.


Här inne bodde världens sötaste jordekorrar och så ett par stora sköldpaddor


Och lite mindre sköldpaddor som man nästan kunde ta på.... här ville någon stå lääänge...


Om man inte var snäll så var det någon som gärna högg in.....


Lemurena var söta och gosiga men man fick inte rycka dem i de långa fina svansarna....det var synd


En modig mamma Madeleine klappar en gullig imse vimse


och världens modigaste Theodor klappar den stora Boaormen


Pappa Christian vågade iallafall sig in till getterna den här gången ;-) som just nu inte syns på bilden men de fanns där bakom, hihi.

Efter akvariet så blev det en snabb runda förbi det lilla nöjesfältet. Theodor åkte en bil som körde fram o tillbaka och sedan gick vi vidare.


Mycket stor koncentration, brum brum satt han och sa.

Så var det dags för lite lunch och det flöt fint utan en massa kladd. Efter pasta och köttbullar och sås så fortsatte vi vårt Skansenbesök och med den nya energin i kroppen så var det någon viss liten sak på ca 83 cm som sprang runt mellan ankor, kaniner och hästar och grisar. Vi gick in på "Lilla Skansen" som passar små barn extra bra. Tillslut så började man se att en sovare skulle sitta fint och med nerfälld vagn, filt över huvudet och på promenad borta vid lugnare Björnberget så slockande han efter en stunds försök. Jag och Christian passade på att avnjuta vår medhavda fika på en mysig pick-nic plats, guud va skönt att kunna sitta sådär lugnt och prata och fika.
Sen fick vi en timma till med en vaken kille som fick springa runt lite mer. Precis när vi skulle gå ut så stötte vi på vänner som fick liten bebis för bara några veckor sedan så nu fick vi se lilla han.

Nu ikväll så är Christian och leker pokerräv med några vänner. Jag och Theodor har varit hemma hos en kollega till mig som har två små tjejer på 2 och 3 år och ätit middag ikväll. Lite lek, lite stök och lite mat i en härlig mix. Det var mysigt :-)
Var hemma ca 20.30 och då blev det läggning och nu så sitter jag här och har både TVn och datorn för mig själv.

Nu ska jag ta mig lite mörk choklad och kanske ett litet glas vin...mmm sämre dag skulle man kunna ha haft.

Puss & Kram till er

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Låter (och ser ut) att ha varit som en riktigt Underbar dag!! Åhåhåh.



Sov sött kära syster!! =)

2008-09-21 @ 00:10:39
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: milla / hälsofreak

Åh tack ska du ha, vad kul! :o) Och vilka härliga bilder, kul att gå på skansen, det var inte igår! kram!

2008-09-22 @ 14:26:22
URL: http://halsofreak.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0