Sviniga koppor och myror i brallan

Dagarna flyter fram. Hösten har gjort sin entré på riktigt och soliga dagar på staranden känns låååångt borta. Lite dis, lite regn, lite vindar, lite rusk. Jag har börjat jobba på riktigt! Den 1:a sept var jag på plats kl 08.05 och dagen efter var jag redan hemma och VABbade. Det vill säga, "vård av sjukt barn" Theodor har haft svinkoppor och går fortfarande på svindyrt pencillin...ursäkta mitt dåliga ordskämt, svin-svin. Ett litet sår som såg inflammerat ut, ledde till ett besök på vårdcentralen förra söndagen ( på självaste pappa Christians födelsedag)...


Som vi var duktiga på att uppvakta. Theodor var ivrig att gratta så han vaknade 06.20. Vid 07.00 var ugnen igång och vi bakade scones för fullt. ( Kan tillägga att vi åkte taxi hem från partaj kl 01.00 på natten och hade således inte sovit hela min skönhetssömn) inte födelsedagsbarnet heller.....syns det på nästa bild??


Mums med scones i sängen

Ja pappa fick en ballong också. Om man håller för 3an så blir vi lika gamla :-)

som så ledde till väntan i apotekskö som blev pecklig medecin och tre dagar hemma från dagis. Men det var ingen fara att behöva vara hemma från jobbet, jag hade ju knappt satt igång med något.

Nu har vi däremot  fått ihop en arbetsplan och det känns faktiskt riktigt kul. Massa event, visningar, möten, mässor och besök. Till skillnad från min kära Christian som också jobbar som säljare så tycker jag tom om att stå utanför stormarknader och marknadsföra och dela ut "presenter". Haha!

Vår lilla svinkoppekille (usch vad det låter mkt vidrigare än var det var) är väärldens duktigaste. Han tar snällt medicinen, har sovit till kl 09-tiden på mornarna i helgen, leker och pysslar mer för sig själv. Är glad för att gå till dagis och jätteglad när man kommer och hämtar honom. Älskar att bygga med lego, leka med sin boll. Tar en gungtur på träälgen el far runt på lilla gröna träcykeln. Filmen som mormor skickade är en riktig hit som han vill se om och om igen. Att de där små färgglada utomjordingarna med tvrutor på magen kan vara så spännande.

Han har blivit extra bortskämd i helgen. Mormor och moster ( dvs min lilla mamma o kära syster ) har varit här. Vi gav oss på ett citybesök....vilket gick jättebra den timman som Theodor sov och OK den halvtimman när han var nyvaken. Sen tog myrorna över i brallorna och då ville inte liten mr sitta still längre. Det hade vi ju inte förväntat oss heller . Fick bli lite mer shopping igår söndag också, kul. Annars så var det mest mysigt att ha dem här. Prata, äta och skrota runt.


Moster är bäst! (bilden är tagen av moster själv )

Rundar av för ikväll, ska cykla till jobbet ca 06.30 imorgon.....ja ni läser rätt. Herre min gud hur ska detta gå till i praktiken.

En fantastisk sak: Min kära vän Emilia blev mamma i natt. En Elvira kom till världen och de mår bra. GRATTIS!!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Åååh man blir alltid lika glad när du uppdaterar!

Oftare,oftare!!

Men fick samtidigt lite ångest-haha-

glömde jag ta bort bilderna från er dator?!..;S



Hoppas att veckan fortsätter att flyta på fint.

Good luck on the work!

Åh Grattis till Emilia- Elvira

-det är såå himla fint det namnet! =)



(Äntligen en flicka i bebisskaran också!..;)

2008-09-09 @ 18:44:16
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: bror

fina bilder, cyklar själv till jobbet 03.10, 4 kilometers krigande i mörkret. Tänkte bara att det skulle vara lite tröst att du visste det =) Ha det fint nu, kram

2008-09-09 @ 20:58:37
Postat av: Madeleine

sv: Tack lille bror, nu känns mina cykelturer lite lättare ;-) kram

2008-09-10 @ 19:50:18
URL: http://storalollipoppan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Sv: Tack så jättemycket finaste syster! =)

Ha en fortsatt fin kväll- Kraam.

2008-09-11 @ 20:59:59
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: Jenny Persson!

ååh vilka underbara bilder :) , Josse har berättat så mycket om lille Theodor och dig såklart! Han är så otroligt söt :D. Jag ska kolla din blogg lite då och då den verkar otroligt rolig att läsa. (Josses kompis Jenny :D)

2008-09-25 @ 19:52:27
URL: http://backpackerflickan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0