Från kalla vattenpölar till heta pluggdagar och så lite snaskig chokladtårta och migrän på det

Så råkade visst en hel vecka springa iväg....

Denna torsdag har jag varit ledig och haft Theodor hemma med mig
. Har egentligen min lediga fredag imorgon men eftersom jag har kursen så bytte jag så Theodor får gå på dagis imorn istället.

Denna dag har det regnat, regnat och regnat. Theodors ögon glittrade i takt med regndropparna som blåste in mot fönsterrutorna. Han ville ut! Stövlarna satt på redan vid 9-tiden. Det blev ett riktigt vattenpölsäventyr när vi väl kom ut med regnkläder från topp till tå. Ja, jag har också hoppat loss i pölarna och det var riktigt skoj. Äntligen legalt att bete sig som ett barn igen....hihi vad det är bra att vara mamma.

Fredag till söndag spenderades till största del i ett konferensrum på Mornington Hotel (ja mitt hotell). Visste ni att det finns 650 muskler i ens kropp. Alla har ett latinskt namn och en funktion.....och så ett skelett med en massa ben och så leder på det, det finns lite att lära sig....

Helgen bestod dock inte bara av pluggeri utan vi fick angenämt besök. Min kära lille bror och hans flickvän var i kungliga hufudstaden för att bla se på Sveriges match mot Portugal. Det var trevligt att få umgås en sväng, hade varit trevligt om jag hade haft mer tid för dem bara.

Vad har mer hunnits med.... Tandläkarbesök....vilket kanske skulle ha blivit en billigare historia om jag hade fått tummen ur och gått dit lite tidigare. Nästan 9000 riksdaler kommer kalaset gå på med lagningar och utdragning av visdomstand och annat mys. Usch och blä vad trist!

Har träffat liten Elvira 5 veckor också. Emilias och Jons lilla prinsessa. Hon var så snäll och åt och sov. Vi tog en skön promeand i det fina höstvädret och köpte med oss smarriga mackor till lunch.

Var i Sigtuna och firade svärmors födelsedag i måndagskväll. En massa god mat och vin och en riktigt smarrig chokladtårta som tårtmästare svärfar hade knåpat ihop. Theodor var en duktig liten kille som inte rev ner hela huset och som fattade på en gång att brasan som brann så hemtrevligt skulle man bar titta på :-)

Uppföljningssamtal på Dagis har också hunnits med. Här är några härliga citat :

Theodor som han brukar vara, pigg, nyfiken och full av lek.

Theodor tycker mycket om att krama och pussa på de andra barnen men samtidigt som han ska kramas så trycker han till och tar i lite extra så det ser ut ungefär som han tar nacktag i en brottningsmatch......men han vill bara väl.

Han går alltid och sätter sig på samma plats när det är dags att äta och sitter och äter och mumsar i sig minst en portion alldeles själv med hjälp av skeden och sina händer.

När det är dags för hämtning och mamma eller pappa kommer, då blir Theodor riktigt glad och det är väl precis som det ska vara, glad att få komma och glad att få gå hem igen, nöjd med allt!


Såhär nöjd ungefär......

Så har det jobbats
också och tränats lite och kollats på Desperado Husofruar och så har jag försökt orka plugga mellan varven. Igår hade jag inplanerat att plugga mellan tvättstugebestyr och annat på kvällen. Det blev pannkaka av det: Migrän....tror jag det var, har aldrig haft ont på det sättet. Blä.

Nu ska jag ta och runda av denna dag. Ta en sup KangJang, lite nässpray och hoppas på en god natts sömn. Hoppas på att Theodors förkylning inte blir värre över natten så att dagis är hotat imorn. Både jag och Christian har utbildning så ingen är direkt sugen på att VABba. Vi får köra sten, sax, påse eller något annat rättvist.

Kram på er där ute i höstrusket 

 

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Syns om en vecka- Längtar!! =)

2008-10-18 @ 01:31:01
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

Sv:Entrade rummet 3 min. över, så nästan!..^^,



Ja, var sjutton tar Mike vägen, blir ju alldeles orolig och nyfiken.

Hoppas nästan att han dör än att Susan och han gör slut!..Hihi.



Åh, längtar så mycket till fredag!!

Kramkram & Puss!<3

2008-10-21 @ 23:08:16
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0