Från Stureplans glitter & glamour till Karolinskas vita väggar och så en slang där bak

Ja det blev en ovanlig vecka.....Väldigt ovanligt mycket olika saker har hänt...så skulle man kunna sammanfatta det hela....
 
I lördags var jag och träffade min kära gamla kollega Helena som numera bor i en annan stad men som var här i Stockholm på kombinerad nöjes och utbildnings trip. Tack vare hennes syster och hennes poolers så hamnade jag efter middag på Kungsholmen på Stureplan och utan att riktigt fatta så var jag inne och shakade loss med stjärnor som Peter Stormare och Patrik Ekwall på Sturecompaniets Vipdel. Kände mig inte helt som hemma men det var ju en upplevelse, haha.

Söndagen åkte vi till Sigtuna och hälsade på Christians föräldrar. Där var det stora flytt och röjardagen. Christians bror Martin flyttade för några år sedan från sin lägnehet i Östersund till kompis i Stockholm. Hans möbler flyttade då in i föräldrarnas garage i Sigtuna. Nu bor Martin i Köpenhamn och då det är byte av lägenhet pågång så ska även en del av möblerna få flytta ner. Tror att föräldrarna känner sig lite glada över att få tillbaka sitt garage. Även om det ganska snabbt flyttade in en stor soffgrupp där......

Vi åt middag och umgicks också mellan flytteriet, trevligt. Jag fick med mig en massa skor och kläder också som Tove inte ville ha längre, tackar och bockar.

Så kom min lilla pappa på besök på söndagskvällen. Thedor verkade rätt nöjd med sin söndag. Farbror, farmor och farfar och så morfar med.....

Måndagsmorgonen blev en ovanlig tillställning. Våra kära grannar har nu tömt sin lägenhet och flyttlasset har gått till Umeå. Pappa Hannes körde bilen upp på måndagsmorgonen och min Lotta och Thedors flickvän Ester kom ner till oss vid 8-tiden för frukost sedan tog de bussen till Bromma Flygplats. Kaffe bryggdes, barnen lekte, skvätte yoghurt och macka, Christian stod i duschen, min pappa laddade för jobbmöten, han tog en sockerbit i kaffet och pratade lite miljökvarnar med Lotta. Jag plockade och fixade, lite tårar och farväl. Usch vad trist det känns att de flyttar, men sånt är livet!

Jobb måndag och så lyckades jag locka ut Helena till hotellet  i Bromma för att bjuda henne på middag.
Tisdag mera jobb och så var det min favoritkväll på TV. Fula Betty och Desperata Hemmafruarna är tillbaka på Femman.
Började skriva ett litet inlägg i sista reklampausen och fortsatte när det var slut..... men

Det var då jag märkte att jag blödde och efter det så blev det oro, ambulans, inlagd på Karolinska. Väntan och undersökning, visste inte riktigt vad det var för fel. Hade inte direkt ont men otäckt med blod......
Fick börja fasta.........de ville göra en ordentlig koll på tarmarna. Ingen mat, bara lite saft och thé. Sedan var det dags för trevligheten Lavemang. 4 liter kvalmigt saltvatten skulle drickas upp på en em/kväll. Det var ingen hit kan jag meddela. 4 liter saltvatten plus en massa lingondricka att skölja ner det med det blir mycket dricka det.

Där låg man med dropp, läste tidningar och längtade efter Theodor så hjärtat värkte mellan varven. Ja jag saknade Christian med :-). De var och hälsade på en sväng det kändes bra. Fick försöka tänka att det var avkopplande, ligga där nerbäddad hela dagarna. Hade ju tänkt åka på SPA och koppla av. Vet inte om det kan jämföras, haha (?)

Igår torsdag hade jag så min trevliga undersökning. Låååång slang med lampa och kamera in i ett hål och upp i en lång tarm.......INTE skönt. " Så kan du följa vad som händer på skärmen där, första parkett och allt" skojade läkaren till det med. Jo tack, har sett mysigare filmer. De hittade problemet och nu hoppas vi att det är bra så man slipper fler ingrepp på den stackars tarmen. Fick komma hem senare på eftermiddagen.
Tack alla ni som tänkt på mig och skickat hälsningar och ringt när jag låg där och kände mig lite ynklig

Och nu är det fredag och jag är på banan igen. Blir inte Stureplan imorgon hoppas inte de saknar mig för mkt ;-). Vi ska ut till Åkersberga och träffa Jenny & Niklas m barnen och Nina & Niko m Oliver kommer också ut. Så det blir säkert livat och en massa lek och stoj. Äta ihop och äntligen träffas, det var länge sedan nu.

Hoppas ni får en skön helg det ska jag ha!

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0