Från stående hund till korpnäbbsutskott och så lite mer Kang Jang på det

Här sitter jag och kliar mig på Korpnäbbsutskottet, ja alltså det lilla benet man har uppe vid claviculan eller nyckelbenet som det också kallas....

Lugn....jag har inte blivit helt knasig. Jag sitter bara och pluggar in mig på vad som komma skall de tre närmaste dagarna på The Academys Teoretiska Grundutbildning. Sex heldagar plus en dag med tenta är det sammanlagt och sedan vet jag bra mycket mer om kroppen än idag :-).

Veckan har susat iväg som vanligt
. Hela familjen går på Kang Jang och Nässpray. Jag och Theodor verkar ha klarat oss bäst, pappa Christian har hållt sig hemma från jobbet idag. Måste vara för att han är man! Själv är man ju en stark kvinna som numera jämför alla tillstånd med att föda barn och då är allt annat ingenting. Theodor å andra sidan är väl så liten att han inte fattar när man inte orkar köra på som vanligt.


Aj jag har ont, ser min tunga konstig ut?

Ekorrehjulet snurrar på,
jobba, jobba,jobba, hämta dagis, leka, laga mat, umgås, leka mera, bada, pyjamas och välling. Nya friska tag, plocka undan, kolla lite på datorn, råka fastna där för länge, planera för nästa dag, lite thé och choklad eller något annat som man sagt att man inte ska småäta på, somna alldeles för sent för man kan inte sluta titta på Scrubs, behöva  gå upp aaaalldeles för tidigt. 06.00 är utan tvekan inte min optimala gåupp-tid ........

Igår hade jag Yoga-utbildning på jobbet, fortsättning på den jag började på i våras. Nu vill jag snart köra igång ett form av Yoga-pass som jag kan hålla för yogasugna gäster. Jag vill verkligen hinna få till att träna minst en gång i veckan själv också....någon högre makt, ge mig fler timmar på ett dygn och släng på en stor slev med extra energi också.

I detta snurrande hjul ska man hinna handla mat och tvätta och annat festligt också. Tack Maxi Stormarknad i Solna för att ni har öppet 8-22 alla dagar. Igår provade jag hur det känns att stänga den butiken en helt vanlig, tråkig onsdag i oktober. Om det inte hade varit för att jag hade krockat  med en rolig, lång skåning ( kollega som jobbar i stan) som var ute på samma roliga uppdrag som mig, dvs storhandla, så hade det varit bara trist.  

Denna dag har bestått av sjukt mycket packande av give-aways och sjukt många besök hos kunder. Nu tar jag en liten titt till på skelettet och musklerna sedan är jag faktiskt värd en kopp thé....hum en delicatoboll och lite TV-soffeslapperi. Sjuklingen får ta sin onda hals och flytta in till sovrummet.

Ha en bra kväll!

Kommentarer
Postat av: YMB

Ha en bra helg, o försök att ta det LITE lungt

oxå. Fin bild på din sambo, eller inte.....

Krya på er. Kram

2008-10-10 @ 12:00:54
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: Anonym

Saknar nya blogginlägg o bilder på

liten söt pojke!

2008-10-16 @ 13:56:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0