Smålandsbesök, lyxmiddag en helt vanlig tisdag och så tömde vi nästan hela Indiska

Tisdagskvällen lider mot sitt slut. Haft en jättemysig middag med vänner på besök. ( så JA, min lite lätt heliga TV-kväll fick offras...men det var det värt ;-) )

Sedan sistens så har det hänt en massa...som vanligt. Vi har varit  nere hos min familj i Kalmar. Åkte ner i torsags kväll och tillbaka söndag. Träffade min kära kompis Lisa och hennes ljuvliga lille son på fredagen. Lördag och söndag var det en massa mys med nära och kära och lite farsdagsfirande etc. Känns som en mycket lyckad helg där vi verkligen fick tid att umgås. En massa god mat och fikor slank det ner också som det brukar bli när vi är på smålandsbesök. Tack alla!

Måndag satt jag så på cykelsadeln med riktning mot jobbet kl 09.45 sharp. Blev en lååång dag. Shoppade till vår Yoga-kväll på förmiddagen och stannde till hos mig på vägen tillbaka och tömde halva mitt hem på kuddar o ljusslingor, gardiner etc i indisk stil så att vi har riktigt mycket "yogamys" när det smäller imorgon kväll. Vi försökte ställa iordning så mkt som möjligt igår. Vilket är tur för idag har det varit fullt upp med annat och min kollega som jag ska ha yogakvällen med ligger hemma dunderförkyld. Hoppas du känner dig piggare imorn Maria!
Var med och tränade Flex-pass, fixade med avtal och annat jobbfix  och så blev klockan 20.30. 

På det väntade storshopping på Maxi, härligt att få stänga den butiken igen. Denna gång förgylldes inte kvällen av en galen skåning att krocka med. Mina vägar korsades däremot hela tiden med ett ungt förälskat par som i ena gången stod och läste recept högt ur medhavd fet kokbok och nästa gång stod och hånglade för att sedan stå och ropa varor över halva affären och så kram kram, och handen under tröjan. "Lite strömjöl ska vi ha älskling puss puss"Den kärleken den kärleken........själv såg jag nog ut som den trötta, trötta småbarnsmamma jag är där jag kuskade runt med stora shoppingvagnen med blöjpaket och köttbullar och alla andra tusen saker som vällde över och med min scanner och låååånga shoppinglista i högsta hugg.

Hann knappt somna förrän mobilen kvittrade och klockan var 06.00. En ganska effektiv tisdag. Avtalsfix, spontana kundbesök, gäst på ett nätverksmöte där jag o min kollega Martin gjorde finfin reklam för hotellet och så fler besök på det. I ösande höstregn så satt jag sedan på sadeln igen, denna gång trampandes mot dagis. Hann slänga i tvätt i tvättstugan innan jag, blöt som en nybadad hund, sprang in på dagis.

Tyvärr har vår lilla gullunge feber upptäckte vi här hemma men då kändes det för sent att ställa in den planerade middagen. Och hade vi inte sagt något till gästerna så hade de nog inte märkt något...men när jag bytte om till pyjamas o tog en temp på honom så hade han nästan 40 grader. Bläää. Inget dagis imorn! Christian har superviktigt möte o visning på morgonen o mitt viktigaste uppdrag imorn är på em o kvällen så vi delar dagen rakt av.

Nej nu är det grus i ögat......zzzzzzz

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0