Homeparty med brudarna, ledsen liten kille och så ska man bli Vasaloppsdrottning...

Onsdag kväll. Tvätten hänger på tork, trött och ingen större ork. Ute är det kallt och rått i vart badrum är det varmt och vått.....och där tror jag bestämt att rimstugan lägger ner.

Resumé av dagarna som gått sedan sist: Söndag. Vackert men kallt höstväder. Sovmorgon till 08.58, sweet så förmiddagen var mest inne och myste runt. Kl 12.30 var jag hembjuden till en i mammagruppen på homeparty med Mary Kay produkter. Sex tjejer i sin bästa ålder med små speglar framför sig på bordet, iklädda hårband och lekandes med dyra, bra krämer och smink. En smaskig fika på det och tid för skvaller, söndagen kunde inte ha haft ett trevligare inslag.
Eftersom jag sagt att jag skulle vara borta max två timmar ( jag trodde det!!!) så var Christian lite (läs mkt) sur och purken när det råkade bli mer än så.
Det blev iallafall en tur till lekparken innan solen gick ner.







Måndag hade vi tid på Astrid Lindgrens Barnsjukhus till provtagning, röntgen och möte med läkare. Vi har hållt på att kolla upp en knöl som vi upptäckte på Theodors panna redan när han bara var någon månad gammal. Det har varit lite fram o tillbaka med vad det skulle kunna vara. Nu säger man att man tror ganska säkert att det är en mild variant av en sjukdom som heter något långt och krångligt och har med cellerna att göra. Han mår bra och vi gör inget åt det, utan det ser ut som att det håller på att försvinna av sig självt, vi hoppas på det iallafall. Vi kommer dock hålla koll på det. Kunde ha varit mycket värre, men även lite bättre besked....
Efter det var det snabbt till dagis och jobb.

Tisdag hade jag ännu ett besök hos rånaren, dvs tandläkaren. Två hål fattigare och så till jobbet med ett ordentligt bedövat ansikte. Var sjukt sugen på kaffe men vågade inte riskera att dricka något eftersom ena munhalvan inte hängde med.
Vid tvåtiden ringde de från dagis: Theodor var inte alls sig själv! Grät och verkade helt förtvivlad. Det blev att stänga ner datorn och hoppa upp på cykeln. Hemma var han i stort sätt som vanligt, lite mer för att kramas och sitta i knät. Han hade väl en dålig dag och längtade efter mamma helt enkelt!

Ungefär såhär ledsen var lilla jag hela tisdagen enligt dagisfröknarna.....

När Christian kom hem åkte jag in till Mornington Hotel inne i City för att gå på infomöte om min nu bestämda utmaning:
Tjejvasan 2009!
Jag som inte har stått på ett par längdskidor på säkert mer än 15 år ska klara 3 mil den 21 februari. Känner mig supertaggad, tjihooo!
Detta kommer nog få bli en egen kategori på denna blogg framöver: Resan mot Vasan!

Denna dag, jobb, jobb, slänga in tvätt i maskinerna, hämta på dagis, leka på en mörk och skitkall lekplats, leka inne, planera middag, äta soppa och rester, ta hand om tvätt, leka, bada liten gullekille....som inte alls har varit lika ledsen idag på dagis, mera tvätt ( ja Christian är också hemma och han är tvättmaster) vällingfix och läsning av tre böcker. Dog en stund i soffan med kärlekskranka bönder i rutan framför. Tog mig i kragen och skulle börja packa inför Kalmarresan imorn. Råkade halka ner på datorstolen. Äh, skriver ett litet inlägg....och så blev det.
Nu ska jag hämta sista tvätten, plocka fram en väska, packa och sedan borde det bli hopp ner i sängen.

Ska bli såååå kul att komma ner till familj och vänner.

Kram till alla!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

HALLOOOJ

2008-11-08 @ 14:31:53
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

Älskar din nya design! Om jag får säga det själv..

Nu ser vi fram emot massa nya blogginlägg! =)



Tack för en mysig helg, känns tomt i huset nu..

Hoppas ni hade en bra hemresa!



Kramkram<3

2008-11-09 @ 21:58:46
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

UPDATE,UPDATE,UPDATE pleaaaase!



Love you sis!

2008-11-11 @ 20:36:28
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0