Mycket shopping blev det och så tränade jag yoga istället för att sitta vid datorn

Ibland tar man sig bara inte tid till att sitta vid datorn...så har det varit den senaste tiden. Hade några riktigt hektiska veckor och sedan kom syster yster o hennes kompis hit och då gick tiden åt bla mycket shopping och bio och mys. Om du är nyfiken på att se mer om hur fredag-tis förra veckan var så kan jag rekomendera att gå in på
"lilla lollipoppans" blogg.


Shoppingbrudar på väg in till city


Jobbmässigt så har veckan inte varit så lång. Ledig i måndags och igår var det min lediga fredag. Tre dagar på jobbet som bestod av en stor dos besök hos företag och en del ringa och gulligulla, planering av Get MovIn´kväll som jag ska hålla i med en kollega den 12/11. Det kommer vara två timmar i Yogans tecken, kan bli riktigt bra om det blir som vi vill :-).Kvällarna har jag annars varit ganska flitig med att träna just yoga. Skrivit på ett passförslag och tränar på att låta som en lugn och harmonisk yogi. Det är en sak att kunna gå och stå rätt i övningarna själv men att beskriva hur och med andning in och ut på rätta stället....det är då jag börjar undra hur jag ska klara det här. Har nu bestämt mig för att börja hålla i ett pass på jobbet om TVÅ veckor.

Igår var jag och min lilla älskling så hemma.
Vi tog och packade ner badkläder och traskade över till simhallen som ligger här 50 m från vårt hus. Först var han lite skeptisk, klä av sig och få på sig ett par små badbyxor....hum. Men när vi så kom in till barnbassängen så fattade han galoppen och vi höll på att inte komma där ifrån. Vi fick tina upp några minuter i bastun vilket han verkade tycka vara spännande. Han var så himla söt och duktig.
På eftermiddagen kom farmor på besök och sedan hade vi fredagsmys med god mat, mycket lek och glass. Kvart i åtta somnade en mycket trött liten gosse och han sov till 08.20 i morse. Tack o bock.

Vi hoppade upp och åt frukost och fixade lite här hemma. Christian o Theodor gick och handlade och var ute och lekte lite i det vinterkyliga men soliga vädret. Vid lunchtid så kom våra vänner Emilia & Jon på besök med sin lilla snäcka Elvira. Vi åt soppa och nybakade scones och smoothies. De hade med sig riktigt mumsiga chokladkakor till kaffet, mysigt att få träffas en stund.

Christian är på hockey
med jobbet och jag och lilleman har nyss kommit in från en lekstund i parken och matning av några halvfrusna läskiga kanandagäss vid sjön. (De något sötare ankorna hann inte fram i tid innan brödet tog slut.)

Lånar ett par bilder till från Josse som hon tog för en vecka sedan.


Många pussar blir det...

på den lilla filuren

Lite för många, man kan bli lite trött på den där pussiga mamman ibland...

Nu måste jag igång med middagen. Hoppas ni får en mysig ryslig Halloween-afton
.

Kram!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Sv: Tack så mycket!! =) Har lite problem med att få den i mitten bara!..



Men du- när som helst! Gå in på MSN nu!? =)

2008-11-01 @ 20:15:44
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0