Väntan på en pappa och grattis till en annan!!!

Tisdag som inleddes med sol, sång, dans och fika. Hembjudna på lunch efter sången till Saga och hennes pappa. De som bor i slottet här i Råsunda. Efter makaroner och köttbullar och lek med Sagas saker så blev det en promenad med en mycket trött son...som somnade på tre minuter. Gick en sväng genom centrum. Kom därifrån med ett stycke dyra fancy strumpbyxor ( till bröllopet), renäsansnäsdroppar till snorig Theodor, samt en fullpackad vagn med mat från ICA Kvantum.

Lek på lekplatsen utanför. Sand i hela hallen, börjar bli vanligt :-). Bus & lek, mellanmål och mera lek. Inte en dag där det var ok att mamma läser lite tidning och dricker en kaffe i soffan samtidigt som liten söt son leker själv med alla sina fina och roliga leksaker. Sådana dagar hör inte till vanligheten här så jag kanske hade blivit mer förvånad om det faktiskt hade varit så.

Efter ett bad och läst en massa böcker så var kl 19.40 och vi väääntade på att pappa Christian skulle dyka upp. Han har varit i Göteborg idag och skulle bli lite sen....hoppades på innan läggning. Lille vännen satt i famnen och vi kikade ut från fönstret. Han var så trött så trött men letade runt med blicken där ute bland de nykläckta gröna trädkronorna i hopp om att pappa skulle dyka upp bakom dem."Daddaa, dadda, daddaaa"

Välling i magen, kinden på kudden kl var 19.55. 19.58 kom "dadda" in genom dörren "Är han vaken?....nej.

Christian hade varit en gentleman och köpt med sig lite mörk choklad till mig. 20.01 sjönk jag ner i soffan och försvann in i Ugly Bettys konstiga värld och med chokladfylld mage reste jag kl 21.00 vidare in på Wisteria Lane där det var ett ovanligt stormigt avsnitt i ordens rätta bemärkelse.

Imorgon onsdag den 7 maj fyller min kära far 35 år..... eller var det 55?!. Oavsett så önskar jag honom en fin och trevlig födelsedag. Jag hade ju tänkt skicka ett fint kort....hum det kommer inte hinna fram till imorgon iallafall för det ligger fortfarande oskrivet hemma på min bänk i köket. Håll till godo lilla pappa, vi ses ju till helgen.

image46

Grattis lilla pappsen! HURRA HURRA HURRA HURRA!!!

image47

Theodor skickar en stor busig kram till gamle morfar också.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

UPPDATERA!! Jag går ju in här typ 100 gånger varje dag, lika förhoppningsfull varje gång-
"Kan hon ha uppdaterat nu då!?!!"
Men icke....:(
Kom igen, du behöver inte skriva något mycket!
=P

2008-05-15 @ 22:27:43
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0