Skärgårdsluft och svettiga bröllop

Här sitter jag mitt ute i Stockholms skärgård. Solen skiner från en molnprickig himmel. Det är inte svettigt ute och det var det inte här inne i vår stuga heller när jag och Theodor klev upp 07.30 i morse. För att få upp värmen så har det varit både bastu och ugn på. Bastun ska jag snart ta mig en stund i.....åh vad skönt.

Vi kom ut hit tidig torsdag eftermiddag och då var vädergudarna med oss. De hade tyvärr semester i går och lät det vara grått, kallt och regnigt. Christian hjälpte sin pappa med att lägga i båt nr två och var ute och fiskade.Själv jagade jag mkt rörlig son som undersökte två sommarhus som inte är de barnvänligaste ställen man kan ha.....phu.

Nu är min galonbyxeklädda prins ute och röjer runt med sin far och jag ska basta och duscha i lugn och ro. I eftermiddag åker vi härifrån och ska hem till våra vänner Johan & Linda i Sigtuna för att prata deras bröllop. Det är bröllop nr 5 och där har vi äran att vara både  toastmadam, toastmaster och bestman. Som ni som läst tidigare vet så är denna sommar som en stor bröllopsfabrik. Planering, möhippor, svensexor, finkläder, fix, frisör, bröllop, resor,det rinner på som ett löpande band. Kul men lite svettigt. Just det, svettigt, bastun väntar.........

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Åh vad härligt med lite skärgårdsluft..=))
Måste få följa med dit ut i sommar!!?

Kram!!

2008-05-03 @ 21:11:35
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0