Valborg och shopperi

Onsdag och valborgsmässoafton. En god thaimiddag och lite singha ligger gott i magen. Lika gott ligger vår underbara buspojke Theodor och snusar på kudden. Han och jag har varit och hälsat på min kompis Tåmpa som nyss flyttat till Hammarby Sjöstad idag. Vilken härlig lägenhet han har fått tag på, och så låg den på bottenvåningen med värsta mysiga uteplatsen. Theodor gick vild på rabatter och blomkrukor och var riktigt busig. Fika, skvaller och så tog vi en tur till Sickla Köpcenter. Jag var effektivare än någonsin och efter 5 min så hade jag inhandlat en jättesnygg ljus trenchcoat på VILA. Inte så långt senare hade jag nosat upp Skopunkten och gick därifrån med både finskor till mig och sandaler till både mig och lilleman. Bra shoppat! Eftersom jag kände att jag var på bra shoppinghumör så fortsatte jag i Solna C efter att ha varit hemma med Theodor och bytt bil mot cykel.
Provade 714 Bh:ar (minus ca 700) och hittade två som satt bra, tjing de fick det bli. Handlade rabarber och jordgubbar och lite annat som ska med ut på landet.

Vi är sådana lyckostar som har möjligheten att vara ute på en skärgårdsö i norra Sthlms skärgård. Christians föräldrar har ett fint ställe med två hus precis vid vattnet där vi alltid är välkomna. Nu ska vi ut och fixa och greja för första gången i år, bara Christians pappa som varit ute innan.

Ska packa nu och sedan blir det lite glass med jordgubbar.....hum ja de som skulle med ut till landet....jaja man måste få nalla lite.

Brasa får det bli på TV,
ser lite burrigt ut ute med moln, blåst och lite regnstänk.

Hoppas ni får en bra Valborg och en finfin helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0