En riktigt vårig onsdag och besök från Trekanten

Vårsolen kvittrar och fåglarna skiner.....vilken härlig dag det har varit igen.
Klockan var över sju i morse när jag vaknade av att en liten randig filur satt i sin säng och lekte med nalle. När jag rörde mig var det kört....då var det någon som började skaka galler istället (spjälor för att vara mer exakt).  Vällingkok och lite lek sedan fick jag byta av med en nyduschad och pigg pappa Christian och gå tillbaks och vila lite.

Efter frukost, lek och lite fix vid datorn så tog vi oss ut på en härlig prommis. Theodor somnade nästan på en gång och jag fick några ärenden gjorda i centrum. På vägen hem blev det gungstopp i solen. Vet inte vem av oss som njöt mest :-)

Efter att ha tapetserat köket med min hemmagjorda pasta med mumsig och kladdiga sås, (ja det var inte jag som stod för tapetseringen) ringde min kära vän Lisa som bor i Trekanten och som dagen till ära var med jobbet i Storstan. Hon var klar tidigt och skulle med ett flyg senare på kvällen. Så vi fick en massa timmar som desvärre gick alldeles för fort. 

Den lille mannen körde en ny variant ikväll vid nattningen. Efter bad, saga och välling så verkade han trött som vanligt och klockan var över 20. Jag ska lämna en påse med kläder utanför porten imorgon bitti så jag höll på att rensa byrån och var inte riktigt klar när Christian kom inbärandes med en sömnig filur. När han såg mig så piggnade han till. Jag provade att lägga honom ner men han studsade upp och log med nappen i mungipan. Jag sa godnatt, godnatt och gick ut o stängde dörren. Inte ett ljud. Efter ca 5 min hördes ett litet duns, det var nappen som åkte i golvet. Jag gick in och då stod han där fortfarande.... Jag gjorde om samma sak, ner på kudden, puss, klapp, mamma älskar dig, sov gott. Han studsade upp och jag gick ut. Inte ett ljud och när jag gick in efter ca 10 min så låg han så sött uppkurad på mage mitt i sängen och nappen.....ja den låg på golvet igen.

Vi har kollat på ännu ett avsnitt på Lost.....hum bra avsnitt. Trist att de ska ha uppehåll till 7 maj, vad är det för trams...

Nej, nu ska jag ta en strid med tandtrollen och sedan ska jag göra en Theodor, däcka i sängen.

Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0