Skärgård, sommarsol och sjuka dagar


Idag är det synd om mig

Liten stackars Theodor har 40 graders feber och snorar. Då vill man inget annat än kolla på Mamma Mu och äta glass. 4 glasspinnar senare och med verkande alvedon så kan man bli lite piggare.


men tänderna är det inget fel på

sa Tandläkaren när Theodor besökte henne för första gången. Alla tänder på plats, fina och rena.

Annars så har det hänt en massa sen sist (som vanligt).

Vart i skärgården ett par svängar. Här kommer bilder från i mitten av maj. De tre dagarna spenderade jag mestadels sängliggande med virus i hela halsen, tyckandes rackarns synd om mig själv. Det fortsatte sedan att hålla sig kvar och orsaka alldeles för många sjukdagar på jobbet, blä.

Det sågades ner en massa träd utanför på tomten. Theodor och Christian hjälpte till, själv låg jag med kudden över öronen och sov, förrutom när jag kom på att jag skulle ta några bilder på de som arbetade.



Buskillen nummer ett har förstått vad 3-års trots är och testar sina nära & kära så mycket det går.
Tur för honom att han är så söt, annars skulle man bli argare :-)


Busig? Trotsig? Vem? Jag? Det kan jag väl aldrig tro...

Cykeltur till fiskesjö följer nu


Hit med spöt pappa, så ska jag visa hur man får en fisk

Ja titta en gädda, redo med dillkvist och allt


Bäst att pappa tar bort stackars fisken från den där otäcka kroken, jag väntar här sålänge



Annars så har det blivit ännu en helg på Ingmarsö. En helg med sommardag på Grönan. (Där jag hade tänkt ta en massa härliga färglada bilder. Fast då underlättar det att man stoppar i det nyladdade batteriet i sin kamera innan man packar med sig den....grrrr.)

Har även haft besök av lillebror Kristoffer. Han kom upp till Elitloppet och stannade sedan i några dagar till. Det var najs!

Nu i helgen var jag och lilleman hemma själva. Christian var ute och åkte minibuss genom södra Sverige och Danmark med ett gäng partyglada gossar. Svensexa i dagarna tre!
Men vi har haft det så mysigt så. Igår blev det Junibacken, som var mycket uppskattat.

Sent igår, när jag bara sovit någon timma fick jag så besök av en ledsen liten kille som behövde kissa. Brännhet som en kamin....suck. Sedan har det gått upp och ner mellan 38-40 grader hela natten hela dan. Idag har jag varit hemma och imorn är det Christians tur. Låt det vara något som går snabbt över, please!!!

Nu ska jag gå och knoppa! Snart dags att upp och hoppa!
Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Kikan

Roligt att du tittar in till mej:)

Du som har fått en finkamera tar ju riktigt finfina bilder, kul!

Han är så go Theodor.. Ser väl ut att bli en storfiskare han med eller?..hehe..



Jobbigt med feber, hoppas han kryar på sej..

Glass är det bästa, fortsätt med det:)



Hoppas ni får en riktigt härlig sommar!

Jag drar iväg till solen en sväng imon, ska bli riktigt kul.



Kan inte säga annat än att jag saknar er lite..



KRAM från mej!!

2010-06-15 @ 12:50:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0