Härlig helg i Kalmar, spökmys i Sigtuna och så sitter jag här och snorar fast inte av den sviniga sorten hoppas jag

Har sagt det förr men det tål att upprepas....hjäääälp vad fort tiden går. Om 6 veckor sitter vi där på uppesittarkväll och packar in klappar, rimmar, kokar knäck och myser runt. Och om ynka två veckor sitter jag på Kinesisk Opera i Peking... ja ni läste rätt. Den 22:a november sätter sig svärmor och jag på ett plan mot Peking. Det blir en intensiv, häftig, ovanlig vecka med ett fyrverkeri av julshopping och sevärdheter. Kan inte fatta att det är dags så snart. Har börjat läsa på lite, börjat fundera på hur man packar så lite som möjligt för att kunna ta med sig så mkt som möjligt hem. Oj det ska bli så coolt!

Har som vanligt hänt en massa saker sedan sist jag bloggade. Ja det var ju ett bra tag sedan. Har delvis berott på att vår dator var paj och inlämnad på lagning.
 Först åkte vi till Kalmar och hälsade på ett par mycket efterlängtade momo o moffa o moster och så gamlamommo förstås.


Ett besök på nyöppnade Leos Lekland blev en succé


Hoppa Josse!

Det blev en mycket lyckad helg tycker jag där vi hann umgås en massa med nära o kära. Hann med ett litet besök i Trekanten hos Lisa, Micke och Alvin med :-)
Moster Josse hade höstlov och ville komma med upp till Solna för lite frisk storstadsluft ( i Sveriges mest biltäta kommun..) Hon kom upp till en av de mest hektiska veckorna på länge. En massa jobb, kvällsarrangemang, brf-styrelsemöte, som jag till på köpet hade lovat att jag skulle baka till och ja jag vet inte allt.

Sedan kom Alla Helgona helgen och med den Christians danske kusin med familj på besök. Junibacken, pizza hos oss på fredagen och sedan var vi och spökmyste i Sigtuna hela lördagen. Thedodor var överlycklig för att få vara med sina söta danska sysslingar.


Här är det disco på lördagskvällen, "svenne banan" var tydligen en favorit i danmark :-)

 
Så hade jag plötsligt bara en vecka kvar innan mitt stora höstprojekt på jobbet Yoga & Måbra dagen den 7 nov. Oj vad jag har jobbat och slitit för att få till den dagen och jag kan lova att det var såå skönt när lördagen kom och
alla dök upp en efter en. Det blev en mycket lyckad dag där det tillslut efter några avbokningar var 21 st deltagare. Kan också lova att jag var helt slut framåt 22-tiden på kvällen när bara städa stod kvar på schemat.

Söndagen efter var jag fortfarande lite speedad när jag vaknade tror jag. Upp och gjorde frukost på sängen till pappa Christian som hade lyckan att få fira fars dag. Theodor hade köpt lite små presenter och vår "stora" present var att skicka iväg honom på sitt "skulle-kunna-göra-jämnt-varjedag-varjestund-alltid-om jag fick-favorit-sysselsättning-FISKE.

Själva bokade vi in oss på bio. Premiärbesök för liten Theodor. Spöket Laban 44 min lång på Råsundas gamla fina biograf. Oj vad duktig han var och vilken mysig stund vi fick.

Sedan kom söndagkvällen och tröttheten slog som en våg över mig. Måndagen gav jag och Christian oss ut på jakt efter vaccin mot influensan. Vill inte riskera att ta hem något otäckt skräp till vår lille prins som allt för ofta åker på infektioner och för egen del ville jag helst ha vaccin innan Kinaresan. Vi lyckades av någon underlig anledning få vaccin.
Självklart åker man på en kanonförkylning på det...som säkert kan vara biverkning av vaccinet.... Igår sov jag hela dagen, vaknade till mellan varven när det var för täppt i näsan eller för rivigt i halsen.
Idag kändes det ungefär likadant. Hade slarvat med en viktig rapport till jobbet så det var bara att linda in sig i täcket, förbanna mig själv att jag inte prioriterat den i förra veckan och börja skriva. Hade tack o lov lite nerskrivet i en kalender som fanns med hemma och vårt säljsystem är webbaserat så det underlättade det hela.

Nu ska jag sova igen. Vill bli frisk NUUU!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0