Sol, Yoga och Smultronplantor

Vilken härlig vecka det har varit.!!! Känns som att frasen "livet börjar vid 30" har stämt alldeles väldigt bra. Eller så kan det ha och göra med att solen har strålat och värmt och liksom väckt allt och alla glada känslor.

Att fylla 30 var en av de roligaste födelsedagarna hittills. Vaknade av vacker körsång och bricka med fika kl ca 07.30. Theodor snodde snabbt min fika och blev lite sur för att han inte fick öppna mina paket....han är ju van att fylla år.
Fick en spikmatta, vacker skrivbok & penna som en symbol för den skrivarkurs jag också fick.


Vid 9 var mina pojkar ur huset och lämnade mig för en lugn och skön stund. Telefonen gick varm med snälla vänner och familj som ville gratta. Fick en stund att prova spikmattan, AJ det gör rackarns så ont de första minuterna....men sedan, ahhh skönt avslappnande.

Åkte sedan in till ett soligt vårigt Stockholm. Fick en långlunch med Christian på en uteservering i Kungsträdgården. Tror sällan att en sallad och ett glas vitt har smakat så gott :-)
Strosade på stan, åt glass och shoppade lite. Hämtade liten älskling på dagis vid 16 och sedan gick vi hem, snubblade över grattiskort på hallgolvet och blomsterbuketter på dörren, sedan förberedde vi middag. Tove och Johan kom hit och uppvaktade mig med blommor, mousserande, lyxdag på spa, sminkväska, fina smycken, ja hjälp vad jag känner mig bortskämd med så snälla svärföräldrar.

Mina snälla svärföräldrar

Några av de vackra blommor jag fick på min dag

På fredagen så inleddes så mitt projekt på jobbet: Yoga & Må bra helgen med bla C-vitaminkicken Blossom Tainton. Det blev så himlans bra tycker jag. Mycket planerande och jobb innan och under helgen men det var det värt.
Bodde på hotellet från fredag till söndag och det var en trött men mycket nöjd Madeleine som hämtades av sina pojkar på söndagseftermiddagen.
Vi åkte raka vägen ut till grill & myseftermiddag hos våra vänner i Åkersberga. Theodor fick en rolig avslutning på helgen som redan hade bestått av skärgårdstur och en massa bus och lek för honom och pappa.

Ett första besök för i år på landstället i skärgården

Veckan som nu har gått har varit fortsatt solig och härlig. Känner mig glad och fylld av energi. Idag har det vårstädats och gjorts rent på balkongen. Gud vad det känns skönt att titta ut på en ren, nyoljad balkong med en massa nya fina blommor och plantor. Vi var på Plantagen i eftermiddags och kom därifrån med både jordgubbsplanta, smultron och tomat och en massa annat fint. Hum...får se om de trivs hos oss. En sak är säker...Christian trivdes inte med mig när han hörde vad vi skulle betala i kassan...." hur fan kan man betala ****spänn för blommor " ? Ungefär som jag undrar hur man kan betala  ***** för en lina på ett fiskespö. Man värderar saker lite olika!

Nu har jag precis deklarerat på nätet, som 2990902 andra svenskar också har gjort hittills. Smidigt!

Mamma tog med mig till frisören igår, jag satt jättestilla och blev såå fin
(hum, fick en bamsetidning också men den är jag visst lite liten för att förstå att man inte ska ta sönder)

Imorn åker vi ut till skärgården över dagen och hoppas på härlig dag!

Ha en fortsatt skön helg vart i världen du än befinner dig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0