Bryggbyggeri och lata dar i solen

Fredagen kom och i samma stund som jag var klar på jobbet så kom min lille far upp med sin välpackade husbil. Efter en tur till cykelaffären och ett stopp på en pizzeria i Solna så gav vi oss iväg till de andra ute på skärgårdstället.

Det blev en dramatisk start på bryggbyggarhelgen då båten med svärfar, Christian och Erik gick på en sten vid inloppet till kajen där vi stod och väntade. Inte bra! Läckte olja och gick inte backa och nästan inte framåt. Vanligtvis så tar turen mellan Åsättra på Ljusterö och ön där husen finns ca 15 min nu blev det snigelfart och bogsering så det blev ganska sent innan vi kom fram....

Tack och lov så vände oturen. Solen sken och bryggbygget flöt på smidigt och bra på lördagen. Theodor tyckte det var väldigt spännande med allt ståhej och alla som var med.


"Fast jag undrar jag om det blir någon brygga...."

Jodå, här är det på god väg

Det blev en helg med långa sköna dagar ute i solen. Byggeri, fiskeri, lek och mys. Lite tvätt och fix och planering av sommarrenovering. På kvällarna grillning, mer fiske för en del och schlager och vin för andra. (jag ingick i gruppen de andra, i tryggt sällskap med svärmor)

Vi har tänkt piffa upp altanen uppe på det huset som vi brukar bo i när vi är ute. Någon som sitter med bra idéer? Vill göra något för att dölja taket, få lite vindskydd och framför allt för att få mer myskänsla.


Fästa upp ett tyg kanske?

Alla ideér mottages mer än gärna!!!!

Nu har det redan gått en av tre arbetsdagar den här veckan och sedan är jag ledig igen onsdag till söndag, åh vad skönt!!!

Ha det så bra!



Kommentarer
Postat av: J o s s e

Har börjat bloggat igen...

2009-05-27 @ 13:02:04
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0