Alienögon och Desperat Hemmafru

Dagen har spenderats på hemmaplan med liten rödögd pojke. Ännu en sväng med ögoninflammation och det kommer förmodligen leda till en hel vecka hemma från dagis.....igen. Mera VAB, jag misströstar snart på riktigt. Sitter visserligen och mailar och ringer och trixar endel här hemmifrån men det är inte helt lätt att få allt gjort som man vill hinna med. Imorgon ska jag tack och lov ha en hel dag på jobbet!

Theodor är trots sina klibbiga alienögon ganska pigg och vid gott mod. Sov till 9 i morse och ville därför inte sova någon middagslur. Vi har lekt, kollat lite barnTV, tvättat, småstädat, gått till affären. Stannat en kvart i sandlådan påväg hem från affären, varit ute på en liten promenad, mött en kompis som kom med hem och fikade hos oss på eftermiddagen.

Senare blev det ugnspannkaka, lek med tåget, hämta upp sista tvätten, vara med pappa Christian. Borsta tänder, tvätta ögonen för sjuttioelfte gången, diska, röja, pyjamas, välling och saga. 19.55 sängen för liten gosse.

Jag dog en stund i soffan, Christian kollar på Mästarnas Mästare på TVn och jag passade på att kolla jag med. Har inte sett så mkt av serien innan men nu är det final.

Kunde inte låta bli att tro att deras utmaningar inte kan vara såå jobbiga, så jag ställde mig med ryggen mot väggen och med 90 grader med benen. De skulle stå 4 minuter, hum inte så jobbigt sa jag. Efter 1 min och 6 sek så började det darra i benen och svettpärlorna började komma i pannan. Men hade det varit på riktigt hade jag klarat det dubbla...... :-) minst.

Nej en snabb dusch innan mitt favoritprogram,  de Desperata Hemmafruarna. Vilket jag nästan har känt mig som idag.

Skriver mer en annan dag!

Kram!

Kommentarer
Postat av: Belgo

Jaa du jag bara väntar på nästa VAB - tråkigt att höra att ni redan är där.. Lille J han hostar och hostar... hans historia är hosta en par dagar, kräks och sen feber... men någon gång ska väl den trenden brytas. Hoppas ögona blir bra snart!!

2009-03-17 @ 21:20:38
Postat av: Erika

Tack så jättemycket Madde..

För hotellet och allt..

Såå gulligt av dej!



Det var mycket uppskattat ;)

Stor kram

2009-03-24 @ 18:53:20
URL: http://kikan.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0