Veckan med stort V som i VAB och Vasan närmar sig.....

Sitter hemma med en snorig, hostig och emellan varven lite febrig gosse. Har varit lite hattigt med jobbet den senaste tiden. I torsdgs morse åkte jag och sex glada kollegor på Vasaloppsläger i Bruksvallarna. Vilken upplevelse det blev! Massor med snö och 26 minus möttes vi av när vi efter dryga 8 timmar i bussen hade hittat rätt i de Härjedalska skogarna. En idyllisk plats med ca 300 km längdspår och familjärt och mysigt boende. Det blev teknikträning och nästan 3 mils träning iallafall och så föreläsningar, yoga, god mat, vesseltur, vallateknik & så lite bastu mellan varven. Legenden Thomas Wassberg kom på besök och åkte med oss och gav tips och råd....han valldade även mina skidor vid ett tillfälle och de kilometrarna var jag extra grym ;-)

Två söta kollegor i vessla

Vad jag önskar att det kunde komma en drös med snö och lite kyla även här nere så man kan hålla uppe träningen när man kom igång så bra. Nej nu sitter man här och sunkar ner sig i VAB-träsket...hum kanske blir gymmet ikväll.
Nej nu ska jag försöka få den där lille herren att slita sig från Pippi-filmen som nog är inne på sitt tredje varv idag.


Jag är snorar och hostar och så börjar luggen bli alldeles för lång....jobbigt

Hände något med bloggen innan idag när jag skrev så försöker igen. Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Belgo

VAB verkar mycket poppis på Backvägen denna vecka... trist så det förslår...

Hoppas alla barn kryar på sig snart!

2009-01-22 @ 20:09:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0