En Jul & Nyår med Herr Feber och Mr Virus

Så var man tillbaka på jobbet, dagis och denna där karusellen igen. Jul & Nyår blev en tid med mycket krasslighet. Vi inledde ju med lite ögoninflammation där helgen innan jul,  julafton kom och det såg bättre ut i den lille pluttens ögon. Mina föräldrar och syster kom hit med fullpackad bil på sena eftermiddagen, dan innan dopparedagen. Vi åt mat och julgodis, grilljerade julkalkon, pysslade och myste. Dagen D skulle vi så iväg till numera vårt traditionella firande med Christians föräldrar och hans bror i Sigtuna. Idylliskt värre, vi kom i tid, snön föll som små vita fjädrar från himmelen och lade sig mjukt på den kalla marken. Deras stora mysiga hus var pyntat och fyllt med godsaker, brasan brann, granen stod och myste och vi packade in alla våra saker samtidigt som julegröten värmdes på plattan.
Desvärre hade vi upptäckt hemma någon timma innan vi åkte att Theodor kändes varm och faktiskt hade feber. Men det är ju bara jul en gång om året så vi gav honom en alvedon och tänkte att det verkar inte vara något annat fel.
Där hade vi så fel tyvärr. Febern steg alldeles för snabbt där hos farmor & farfar och resten av julhelgen bestod av en kamp emot skyhöga febertoppar för att slippa feberkramp vilket vi desvärre fick uppleva där på självaste julafton. Tomten fick vänta med sina paket som var märkta med Till Theodor och ja den blev inte som man hade tänkt sig,
Julen 2008.


Ett tappert försök att öppna en liten julklapp....

Jag var ganska ynklig lilla jag, tur att jag hade många stora nallar och min stora  snälla morfar nära mig

Jag blev långsamt piggare, kanske tack vare Musse Pigg öronen ( den var dålig, ursäkta min mammas usla humor)

Efter 4 dagar med nästan 40 graders feber och millioner alvedon och ipren så sa herr feber äntligen adjö och vi började sakta få tillbaka vår lilla pigga kille som hade en massa oupptäckta julklappar att utforska. I samma veva kom mr Virus och angrep övriga familjemedlemmar med en massa härliga halsinfektioner, öronont, nästäppor, huvudvärk, heshet ( ja jag kunde inte prata i två hela dagar precis efter nyår)


Ska man fira nyårsafton med mormor, morfar och moster Jajja så ska man fira med stil

Är jag fin nu....

Nyår
hade vi åkt ner för att fira med min föräldrar och för att träffa övrig släkt och vänner down there (kalmar). Trist då att man känner sig som en utmattad hes kråka med ett stenklot till huvud. De äldsta släktingarna vågade man inte träffa så mkt om det skulle smitta. Vänner med små bebisar ville man inte heller dumpa över agressiva virus på och övriga vänner ville man ju träffa för att kunna snacka skit med.....och då är det ju bra att ha en röst att kunna prata med. Hann med lite besök och det var trevligt förstås. Annars var vi mest hemma och pysslade om varandra, bytte halstabletter, drack thé och snorade och så fikade vi en massa också och åt goda middagar. Nyårsafton blev riktigt trevligt med tre-rätters, fyrverkerier, sällskapsspel och skumpa.

Detta blev ju inte det mest uppiggande inlägget i min snart 1-åriga blogg-epok. Har iallafall varit skönt att vara ledig, fått träffa familjen mycket, ätit mycket godsaker och det viktigaste var att Theodor blev pigg igen och att man har fått vara med honom så mycket.

Önskar en God fortsättning på det nya året och lovar att fortsätta dela med mig av mitt liv även 2009

Kommentarer
Postat av: J o s s e

HAHA, så kom det upp sekunden efter jag skickat kommentaren. Måste vara våran "sisterconection" eller något! ;) Nu har jag en trevlig godnattsaga att se fram emot! Puss på dig!

2009-01-07 @ 23:12:37
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0