Nu är glada julen slut, slut, slut.....

Nu är glada julen slut slut slut.......
Alla julsaker ligger nu nerpackade och uppstuvade på vinden igen.  De enda spåren av jul i denna lägenhet är en liten söt julgrupp och en strålande röd amaryllis som visst råkade slå ut alldeles för sent. Ja så kan det nog ligga ett och annat litet barr i någon vrå eller golvspringa. Känns som det var i går man klädde granen och förra veckan man hängde upp stjärnor i fönstren vad händer med tiden.....
Alldeles för snart sitter man väl här och ska åka upp till Sälen för en Tremils tur i Vasas spår. Herregud! Har provat att stå på skidorna ( i butiken) har gått runt i pjäxorna ( här inne ) och hållt i stavarna (påväg från butiken till bilen). Har inte kunnat träna någonting under jul & nyår och nu den senaste veckan på grund av ständigt sjuk....formen ligger på minus, detta var inte planen!!!
På torsdag morgon sätter jag mig dock (och tack o lov) på en buss upp till Härjedalen  för 4 dagars skidläger i Bruksvallarna.  Kan komma att vara en av de mest otränade och orutinerade deltagarna genom tiderna så det ska bli mycket spännande.
För att minska det dåliga samvetet så ska jag på 60 min spinning nu i eftermiddag.

Annars så står ett besök på Bauhaus på agendan denna söndag, där gammal gran ska återlämnas och lite nya växter ska inhandlas. Jag åker själv, läs vidare så förstår ni varför. Vi får besök av ett par kompisar som bor här i Solna och annars så fortsätter väl det "never-ending-plock o städa-görat" och ett trevligt tvättstugebesök ikväll.
Igår var vi på IKEA alla tre. Det var inget roligt besök. Den lilla filuren var glad i ca två minuter, det var när vi åkte hiss upp till ingången. Sedan var det utbrott på utbrott på utbrott. Mina svarta jeans var gråa av att ha kravlat efter honom på det skitiga butiksgolvet, jag tappade ett av mina guldörhängen (förlovningspresenten, snyft) under någon av alla fighter jag och Theodor hade. Vi som tog det lugnt och försökte göra det roligt även för liten filur, långt stopp på barnavdelningen, mysfika, lek där, åka i kundvagnen fick hålla saker att leka med, mutor allt från kex, russin o napp. Blev buren, fick gå lite själv....men det funkar inte bland alla dessa människor med stora kundvagnar. Vi skulle inte handla så mycket, var lugna och på gott humör.....hur kunde det bli så fel???? Vad har jag gjort för att få en son som hatar affärer så mycket? Han har deffenitivt ärvt det från sin far...suck.
Nej nu ska jag passa på att plocka vidare innan han denna där lilla terroristen vaknar. Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Gunhild

och farfar

2009-01-11 @ 22:07:07
Postat av: Gunhild

från sin farfar också, det ligger i släkten

2009-01-11 @ 22:09:40
Postat av: J o s s e

SV: Ja visst, väldigt läckra! =)

Tack detsamma älskade sis´! Puss&Kram.

2009-01-13 @ 10:35:39
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0