BrunettBerta is back Blogging!

I´m back blogging!
Kände mig less på att bara skriva om VAB, sjukdom, mera VAB och mera sjukdom. Det var ju inte meningen att personer som sökte efter sjukdommar på google skulle komma till min blogg....

Sedan sist så har det egentligen hänt en hel massa skoj.

Haft besök av min lille bror och hans kära flickvän. Theodor tyckte det var kul att träffa morbror och förutom lek och bus hemma så åkte vi på utflykt till Aquaria muséet på Djurgården.


Hajar som hajar

Helgen efter så var det min lediga fredag och den lediga helgen nyttjades till max. Jag och Theodor tog flyget söderut....Ja sisodär en 50 min söderut, så vi hamnde i Kalmar. Vi lämnade Bromma flygplats på fredagsmorgonen och seglade iväg över molnen till mommo och moffa och jajja förstås ( och så Åckar också :-) )och gackamommo.
Fraaammmeee, skrek Theodor i planet när vi rullade fram den sista biten på marken. Han var hur duktig som helst i flyget, allt var bara spännande och kul och mackan vi köpte verkade vara den bästa någonsin.


Moffa han kan busa mycket han

En skön helg med mycket lek och bus för Theodor och själv fick jag lite extra egentid. Var bla med min kära mor inne i stan halva lördagen nästan. Vi sprang i lite affärer, åt lunch och så tränade vi på hennes gym, duschade och bastade....skön dag. Det gick knappast någon nöd på Theodor heller, han var ju hemma med sin favoritmoster, dvs Jajja som han kallar henne. han vet så väl att hon heter Josse men det ska bara vara Jajja. Han är rolig han!

Vi fick hela söndagen hos mina föräldrar också för vi skulle inte flyga hem förrän på måndagsmorgonen. Skönt att slippa stressa.

Nu i veckan som gått så har äntligen den bistra vintern börjat få ge med sig på allvar och den varma, trevliga våren har börjat krypa sig på, sakta men säkert. Sol och ljummare vindar, blommor, ljus, allt kom med sommartiden som vi bytte till för en vecka sedan nu, tack för det!

Tiden springer iväg och nu går vi in i påskveckan. För exakt 2 år sedan hade jag ett ganska stort påskägg på magen. Det påskägget kläcktes två dagar senare, på självaste påskafton 2007. Det påskägget är just nu en väldigt söt, busig, pysslig, rolig, duktig kyckling som gör att livet aldrig blir långsamt eller tråkigt för sin kära hönsmamma eller hönsiga pappa ( jo för pappa är minst lika hönsig när det kommer till Thedor och hur konstigt skulle det låta med en tuppig pappa? )

Vi tjuvstartade firandet i år med ett litet barnkalas med några av grannbarnen redan igår lördag. Oj oj oj vad spännande med eget kalas. Det finns videofilmat och sparat till framtiden när liten finklädd gosse sitter vid kalasbordet och tittar på alla ballonger, serpentiner och kakor och blåser lite i en partytuta, klockan är 14.55 och de först gästerna kommer ca 7 minuter senare. Gulleälsklingen vad kul han hade. Och mycket fika blev det!

Idag har vi varit lite bakis ( på socker ) i den här familjen. Men vi lyckades komma iväg en sväng på IKEA och det var en riktigt lyckad tur. Så långt ifrån vår förra IKEAutflykt som man kan komma. Vår son var som ett ljus, satt och åkte fint i vagnen. Väntade tålmodigt på sin lunch, åt som en häst, frågade inte ens efter glass fast var och varannan unge runtom satt och smaskade. Åkte mera vagn och så somnade han förnöjt i bilen på väg hem. Annars mest fixa hemma, leka lite ute, mycket inne med det nya presenterna.

Ljusare tider och vårkänsla i kroppen. Vi hoppas på att förkylningarnas tid är förbi ( man kan väl alltid hoppas ). Cykeln har åkt fram igen så no more boring waiting on the f***ing buss på mornar eller eftermiddagar.
Ska hotta upp cykeln lite också så att den pallar med en nätt runda på 10 mil den 6 juni. Jag min galning fick blodad tand av Tjejvasan och har nu anmält mig till Tjejvättern. Är detta möjligt att utföra när min cykelkondis just nu 2 månader innan är blodsmak och flås efter 15 min cykling???

En suddig bild på en som inte än har fattat hur ont i rumpan hon kommer  få efter 10 mil på cykel.....

Nej, nu blev det ju en hel roman det här. Hade visst hittat på en hel del sedan sist ( och då har jag nog inte ens nämnt hälften av allt som verkligen har hänt ). Får skriva av mig lite oftare igen.

Godnatt & Ha en riktigt bra vecka, vart du än befinner dig i vårt avlånga land!


Kommentarer
Postat av: J o s s e

Roligt att läsa! :)



Hör & häpna,jag blev själv sugen på att börja blogga! Nu jävlar tycker jag att lollipopp-syrrorna ska göra return,på riktigt! Nu har vi vaknat upp från vinteridet-tjiho! :D

2009-04-06 @ 20:30:43
URL: http://lollipopppan.blogg.se/
Postat av: YMB

Kul med ny uppdatering från Backvägen.

Vill passa på att skicka många GRATTISKRAMAR

till allra sötaste 2-åringen. HURRA, HURRA, HURRA

2009-04-07 @ 11:22:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0