Mera kräksjuka, snö, tö och så panikshopping på det

Veckan har susat iväg som vanligt. I måndags blev det en kortare dag på jobbet än tänkt för mig. Fick komma hem och hämta Theodor på dagis eftersom hans kära far hängde över toastolen och mådde grön i ansiktet......mmmm.
Jag och Theodor låste in pappa Christian i sovrummet och lekte järnet. Lite bitter var jag att jag inte kunde vara på jobbet och köra mitt Yogapass. Det hade visst kommit 5 personer som tänkte gå :-(
Eftersom jag verkligen, verkligen inte vill bli magsjuk så har jag gjort allt jag kan för att slippa och vitpeppar, vitpeppar ta i trä, så är jag fortfarande inte sjuk. Bara småkrasslig i halsen.....vilket man snart har varit i två veckor
Christian har varit hemma både tis och ons så har jag kunnat ta bilen till jobbet. Det var bra tajming, eftersom det har varit vargavinter här i trakten med flera decimeter snö och jag har inte hunnit köpa vinterdäck till cykeln än. Men funderar skarpt på att göra det.....hum, trodde aldrig att jag skulle bli en äkta cykelnörd. Nu kan det vänta med andra däck för just nu är det 9 grader varmt och ingen snö kvar.
Har blivit endel tränat i veckan iallafall. Kört yogapass för en konferensgrupp, styrketränat igenom vårt skräddarsydda "så överlever man tjejvasan-program" på gymmet och så en massa mer yoga, för nu håller jag pass så det står härliga till. Ja det kom inga på det tidiga morgonpasset som jag höll åt en kollega imorse kl 06.45......visserligen men jag var där och tränade själv.

Har varit en snabb sväng i Solna C. Spännande shoping som apoteket och ICA Kvantum och så kom jag på att vi ska ha julklapp med till julfesten på jobbet imorn så det är fixat. Kläder till julfesten kom jag också på att det vore bra att ha. Panikshopping fem min innan butiken stänger brukar sällan bli bra.... hann inte riktigt prova så jag köpte en massa. Ska lämna tillbaka endel.... försökte få smakråd av dennadär jag delar liv med. Just då var det Sporten på TV så jag fick ett besvärat grymtande till svar och sedan ett klassiskt, det är lika snyggt alltihop. Perfekt svar, då vet man genast vad man ska ha!

 Julfesten för två år sedan. Jag hade jääättekul ser det ut som, haha och Martin spanar in något spännande


 

Nej nu ska jag gå och jobba på skönhetssömnen. Min lediga fredag med prinsen imorgon. Vi ska tvätta, leka, mysa få besök av Emilia och hennes prinsessa Elvira, kanske få besök av farmor på em och sedan ska så mamma mu ut och fira julen med jobbarkompisarna.

Kram!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Hoppas du hade en trevlig kväll sis?! =)

2008-11-29 @ 00:38:47
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

Sv: Ja, det hade jag verkligen! =)

Åh, härligt det!

Ha en fortsatt fin lördag kära sis!

Kanske kan komma upp till er en helg innan jul?!



Kraaam!

2008-11-29 @ 16:03:15
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0