Från febrig gosse till snow-riderkung i pulkabacken

Hej mitt vinterland vad det har kommit snö här i Solna denna lördag. Vaknade av att Christian stod och vispade varm choklad.....inte till mig, utan till sin lilla termos som skulle med på dagens fisketur.
Kl var ca 07 på morgonen , snön yrde utanför, minus 2 grader och där står han och ska ut och fiska. Galen människa om ni frågar mig! Drog täcket över mig och somnade om. Vår väluppfostrade son som brukar sova till halv nio, nio pep till redan 07.45 så han blev förflyttad in till pappas tomma plats i dubbelsängen, fick en flarra välling och så fick han se på lite barnTV inne i sovrummet. Jag halvznoosade till halv nio, då tog vi morgon.

Mysdag har vi haft än så länge. Laddade med god frukost med gröt, ägg och nypressad juice. (Gröten ville han inte ens smaka på men annars gick det bra...)
Så efter tvätt, tandborstning, blöjbyte en och två gånger och kläder på en och två gånger så kom vi så ut till ett vinterlandskap. Några av grannbarnen var redan ute och vips så satt Theodor på en snow-rider och susade ner för backslänten. Han for av som en vante men vågade sig upp igen.
Vi åkte pulkor av alla de slag och fler av grannbarnen kom ut. Vilken härlig förmiddag på Backvägen. Desvärre var kameran död! Ligger på laddning för eftermiddagens äventyr.

Värmt upp oss med lek inne och så en smarrig lunch på det. Nu ligger den lilla snögubben och sover och jag tog mig en efterlängtad kaffe och hamnade här.

Detta var en ovanligt bra och idyllisk dag för fam Wahlquist/Berglund denna veckan. Vi har provat på det mesta inom att vara hängiga med allt från hals, förkylning, matt i hela kroppen, till en släng av magsjuka ( Theodor ) och en massa feber. Igår var Theodor feberfri och nu är det mest lite förkylt. Mitt under kvällen med stort S som i Spya så fick vi stopp i avloppet i badrummet också så när vi skulle spola av nerkräkt liten pojke så forsade vatten upp på hela golvet. När pappa Christian ligger på alla fyra med gummihandskar och leker rörmokare så kräks det mer....tjihoo, just DÅ kändes inte livet allt för idylliskt.

Ha en fortsatt bra helg alla ni som hittat till denna sida!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0