Mysa i parken och måla staket

Sommar, sommar, sommar. Vilken strålande skön dag. Vår alldeles egna solstråle Theodor ville inte missa en minut av denna lördag då både mamma och pappa var lediga och vi skulle vara tillsammans alla tre hela dagen. 05.35 vaknade jag av jollerijoller och tyvärr var det min morgon att gå upp....vilket gick lättare tack vare solen utanför. Med barnTV på och lite lek och läsa böcker, välling och torr blöja så var dagen igång. Jag kände dock att en extra 45 min powernap från 07.30 skulle sitta fint och begärde byte i Bregottfabriken. Somnade som en sten och blev sedan väckt med uppdukat frukostbord....skönt.

Vi hade råkat se den allt för tydliga lappen här i trapphuset om att man gärna skulle hjälpa tll och måla staketet runt vår gård. Vi fick lite ångest för hur vi skulle göra. Vi såg inte till några andra grannar så vi slängde snabbt på oss sköna kläder och filt och dagens morgontidning och smög iväg till parken. Theodor somnade och vi låg och njöt av lugnet och denna härliga sommardag. Det gjorde gulleprinsen också när han en timma senare vaknade och kom ner och lekte runt på filten och kravlade omkring i den stooora gröna parken. Solhatten på och ett stort leende där under.

Hem för att äta lunch. Ett par grannar ute och målade, ups....Vi åt och gick sedan ut och hjälpte till. Theodor passade på att äta upp halva sandlådan under tiden.

Sedan gick vi in och packade picknick-väskan, bryggde kaffe och lassade vagnen full av tidningar. Ny promenad, sovande lillprins igen och en ny slapparstund i solen..... sämre dagar har man haft.

Kycklingpytt med ägg och rödbetor till middag
, varsin kall folköl (ja Theodor fick vatten istället ;-) satt fint här på kvällskvisten. Jag tror alla promenader och all sol idag bidrog till all energi jag kände. Efter maten fick jag ryck, diskade allt, tömde maskinen, i med nytt, fick lust att baka chokladmuffins, svisch så var de i ugnen. Gjorde välling, fortsatte röja lite i köket. Lilleplutten låg och pratade för sig själv i 20 minuter men för en stund sedan måste han ha somnat för nu hör jag inget litet pludder längre. Så nu kan jag smyga in och plocka ut min morgonrock och hoppa in i duschen och ta en välbehövlig dusch.

Sjunka ner i TV-soffan står på programmet sedan...
kan bli en liten bit chokladmuffins.

Ha en fortsatt trevlig lördagkväll!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Låter som en mycket Häärlig dag!
Min dag har varit underbart bra! =))

2008-06-01 @ 00:19:09
URL: http://lollipoppan.bogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0