Ännu tröttare.......

Fortfarande sjuuukt trött. Min gamla kropp och själ pallade alltså inte en hel möhippedag, skandal. Kan ju visserligen bero på att man ständigt måste upp i ottan och ändå inte fattar att jag måste försöka lägga mig före midnatt. Jag var ju en sådan där person som ofta låg och drog mig till 10-11-tiden på helgerna innan jag fick barn. Känns som att sådana sovmornar får jag nog vänta på i 15-20 år tills Theodor och hans åtta syskon blivit morgontrötta sega tonåringar.

image49
Ungefär såhär pigg...

Idag var min kropp uppe kl 05.30,
hjärnan kom igång någon gång framåt 14-tiden när vi kom ut i friska luften. Då hade jag ändå toksovit mellan 07.40-08.15 när Christian var uppe innan jobbet, samt när jag bara skulle få trött Theodor att sova en lur, toksomnade jag också mellan 09.30-11.30. Lagade någon form av lunch till Theodor, var för trött för att äta själv, fick bli en stooor kaffe med mjölk. Råkade nämna orden gå ut till Theodor framåt 13-tiden och då fanns det inget annat som gällde.

Gick prommis själva jag och lilleman, lämnade tillbaka en dvd-film som vi hyrde igår på jourhörnan och svängde förbi solna C. Hade gått ett halvt varv så stötte vi på Johanna och hennes lilla docka Vera som är en av Theodors flickvänner. Vi går på sången tillsammans. De förströdde mest tid så vi slog våra vagnar ihop och rullade bort till ett fik, trevligt. Ännu en stooor kaffe

Nu har vi en ungefär lika spännande kväll som alltid... Ätit spenat o fiskpanetter, diskat och röjt, nattat Theodor och har tvättstugan. Christian sitter i TV-soffan. Jag hade tänkt baka äppelbullar men hamnade här istället. 

Imorgon är det sista gången på sången
och på kvällen ska jag en sväng till mitt jobb. Vi har Get Mov'n Kväll med lite olika aktiviteter för gäster och kunder.

Ska försöka mosa ner trynet på kudden före 22 ikväll så kanske jag får igen några timmar och känner mig piggare.

Ha en bra kväll! 

Kommentarer
Postat av: Lisa

Vännen... det tar på krafterna att leva röjarskiva..! :)
Känner igen mig i vad du skriver, men det är inte någon busig 1-åring som väcker mig utan en ilsk väckarklocka kl 5...
Puss o kram!

2008-05-20 @ 09:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0