En gråregnig måndag och drömmar om hus....

En grå och regnig måndag lider mot sitt slut. Varit lite seg hela dagen och sitter nu uppkurad med en filt och en stor kopp thé här framför datorn. Christian har en kompis på besök och de sitter och spelar playstation 3 för fullt. Theodor somnade nybadad och vällingtankad kl 20.12 utan att protestera. Jag har precis pratat med min gamla skolkompis i Göteborg, Helén. Vi har inte träffats på nästan 2 år kom vi på.... Men nu ska det bli av, kul! Christian ska jobba på TUR-mässan torsdag och fredag och för några veckor sedan kom jag på den geniala idén att jag och Theodor skulle hänga med till Götet. Goa gubbar...höhö. (Värmer bara upp snacket lite...) Vi kommer bo ons-fre hos Helén och hennes pojkvän och så på fredagen åker vi vidare till Alingsås där vi ska hälsa på "mina" tvillingar. Har inga spikade planer för mina dagar i Götlaborg men har skickat meddelanden till alla jag känner där i krokarna. Bra med facebook ;-). Fick precis svar från en kompis från au-pair tiden i London som bor där som ska försöka sluta tidigare på torsdagen så vi kan ses....åh vad kul!!!

Idag vaknade prins Theodor den första kl 08.02 ( lite stök kl 06.30 men då vägrade jag vara vaken så han måste ha somnat om) och så låg vi och drog oss till 08.27. Frukost och förmiddagsmys och så kom det första sms:et....planer för dagen. Det blev lunch hemma hos Maria och Saga, de vi var hos i fredags. Efter några sköna timmar där med soppa, kaffe och choklad, så trotsade vi det halvtrista vädret och knatatde ut. Vi gick runt i ett av Solnas hustätaste kvarter och drömde oss bort och planerade vilket av alla funkishus man helst skulle ha.....suck. Någon som har en bra hög med miljoner över som ni inte vet vad ni ska göra med så kan ni alltid sätta in dem på konto nr 1234-987654321. Alla bidrag mottages :-)
Gick och tog en tröstfika i Solna C och köpte en pyjamas och ett par moccasiner åt den lille.

Innan onsdag kommer tisdag och det är imorn det. Då ska det sjungas kl.10.00 i Råsunda kyrka. Jag och Theodor har bara kunnat vara med en gång den här terminen så vi ser verkligen fram emot det. Vad som händer sen vet man inte i skrivande stund. Kan bli promenad och fika, men det är bara en vild gissning.

Ha det gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0