God granne och tillslut en ren lägenhet

Sitter här och väntar på att mina maskiner med tvätt ska bli klara där nere i tvättstugan. Den lilla huliganen sover och den stora sitter som så många gånger förr och zappar mellan sport och textTV.

Jag har trots en ganska solig och skön dag inte varit ute mer än på balkongen. Har varit en bra vän och granne :-) Tyckte lite synd om våra grannar, de med Theodors jämngamla lilla flickvän . De håller på att bygga om sitt kök, har precis köpt hus i Umeå och ska snart försöka sälja sin lägenhet...så de har lite att pyssla med. Jag erbjöd mig att laga lunch åt dem vilket gjorde att jag inte riktigt fick ihop det med lek ute då jag stod med händerna i grytorna istället. Sedan vet jag inte vad som hände men tiden gick och Theodor blev övertrött och köket såg ut som ett krigsfält, ja vardagsrummet såg inte mkt bättre ut, leksaker överallt. När han tillslut somnade så blev det plocka, röja, diska. Christian kom hem ganska tidigt och när Theodor slog upp sina blå där på eftermiddagen så var det han och pappa som blev utvisade till gården. Vilket de inte hade ngt emot. Himlen som varit så blå under dagen hade nu attackerats av elaka svarta regnmoln....Jag skulle fortsätta min städning och jag ville vara själv så det var bara att köra på innan regnet kom och de skulle vilja in. Har väl haft mer flyt än idag. Köksfönstret blåste upp och slog ner mina blommor och ljusstakar och vattenkanna som blev en härlig  stor geggig hög och så splitter från krukor och glas lite över hela köket. Efter några svordommar och med det mesta uppe så skulle det dammsugas. Ännu fler svordommar på den osugande jäkeln. Kom på att det kunde bero på full dammsugspåse...och det var felet. I jakt på en ny i det inte allt för välstädade städskåpet välte en flaska ut och landade på min lilla lilltå så den blev större. Fler svordommar....Regnet kom pötsligt och då hängde mattorna fortfarande där ute...så blött på dem också.
Det är aldrig kul att städa men idag var det riktigt trist.

Imorn är planen att vara ute desto mer. Bad & fika och lek med Nina och Oliver på någon plats där just detta går göra. Vi har inte bestämt vart än men det löser sig.

Nu är tvätten klar skulle jag tro.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Syns snaart!! =)))



Åh btw- så får du låna datorn så mycket du vill, uppdatera bloggen här också!..



Puss!!! <3

2008-07-11 @ 14:32:24
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0