Onsdag 23/1

Så börjar denna onsdag lida mot sitt slut. Blev en riktigt trevlig dag. Trodde inte att jag skulle vakna till alls i förmiddags, kudden satt kvar läääänge i ansiktet. Men efter att ha tagit en extra (visserligen ovillig) powernap med Theodor vid 10-tiden och efter den en stoooor kaffe så började det gå åt rätt håll. Kände mig till och med så pigg att jag ringde och bokade ett core-pass på mitt jobb.

Lunchen blev ovanligt kladdig med Farmargryta från Semper all-over the kök. Så går det när man ska vara pedagogisk o låta honom få sitta o äta med egen sked samtidigt som man försöker mata med en annan. Han verkade tycka det var kul iallafall.

Efter en enklare sanering av oss båda så åkte ytterkläderna på. Minus 3 grader och inte helt grått ute, perfekt. Vi var tre mammor från föräldragruppen med våra söner som möttes för en promenad. Vi bojkottade vår traditionella runda runt våra sjöar och begav oss ut på långpromenad i en helt annan del av Solna. Den slutade som ganska ofta i centrum med en fika. Den ena av mammorna köpte thé o en liten, liten kaka och den andra hade vit månad från fika så hon tog bara en kaffe. Jag stod emot grupptrycket och klämde i mig en stor härlig semla =)

Efter att semlan åkt ner kom jag på att jag inte hade koll på tiden.....oj corepasset börjar om en timma. Tack och hej hem med snabba steg. Christian kom hem tidigt som han lovat och så fick jag en stund för mig själv med skön träning. Stackars magen bara, har fortfarande känningar där från träningspasset i söndags. Kul att träffa lite kollegor också. De var på mig om att komma in och jobba......kanske blir att jag jobbar fredagar från mars....hum tål att tänkas på.

Nu ligger vår älskade lilla prins och snusar på kudden. Nybadad och iklädd sin nya grönrandiga pyjamas som vi köpte i helgen. image7

En kopp thé och läsa lite tidning innan sängdags känns som en bra idé.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Ååh det är så kul att läsa dina inlägg, inann hade man ju inte alls så stor koll på vad du egentligen gjorde om dagarna ju!..=)
Känns det bra hittills eller?

Japp det blir samhäll/samhäll som andraval- då kan man ju nämligen välja foto och sådant som tillval plus att jag helst vill gå en samhällsvetenskaplig linje.. Om ska gå Media som dessutom är på Kagg ( stor & jobbig skola,vill hellre gå på Stagg..) så vill dom verkligen att man ska satsa helhjärtat på mediayrket sedan i framtiden.. Så säker är jag ju inte!.. Men hoppas på Sam/Media nu såklart!..=)

Kram & Godnatt , ska också dricka en kopp thé nu, fast istället för tidning så får de bli franskaglosor för min del..;/

2008-01-23 @ 22:01:32
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0