Nu ligger den nersågad och naken.....

Så ligger vår så fina kungsgran naken och nersågad i små stycken i två svarta sopsäckar på balkongen och väntar på soptippen....

Men så började inte denna torsdag exakt en månad efter jul. Nej det började med att vi hela lilla familjen vaknade kl 07.45 av Christians väckarklocka på mobilen och inte av väckarklockan Theodor. Det som började med en grå och regnig himmel visade sig bli en härlig dag i Solna med en massa sol och skön promenad runt sjöarna. Innan promenaden var vi på öppna förskolan där fyra av Theodors coola polare också var. Vi sjöng sånger och lekte med tvåtusen leksaker. Favorit blev en stor taggig boll. Vi var där tills det råkade bli lunchdax för alla de små. Efter att de fått i sig sitt och blöjor var bytta och alla kläder var på så traskade vi iväg till ett "grekcafé" i närheten så att vi mammor också skulle få lite mat. Jag hade turen att Theodor somnade på vägen och stod utanför medan jag åt och vaknade när jag precis var klar.

Jag och Theodor begav oss iväg vid 10.15 i förmiddags och kom hem från våra äventyr först vid ca 17-tiden. Då hade vi spenderat de sista timmarna hemma hos en av de coola polarna. Alla i vår grupp bor inom en radie av 5 min gångväg, mkt smidigt. De vi var hos idag hade byggt om sin härliga lägenhet från en 2:a o en 1:a till en stor öppen 3:a. De hade sådär läskigt hemtrevligt så man blir sugen på att göra om hela sin egna lägenhet på en gång. Den radikala stylingen av vårt hem dennna torsdagkväll blev inte mycket mer av än att såga sönder vår gran och ta bort den.......ser mest tomt och mörkt ut i den hörnan nu.

Nej nu har tröttheten smygit sig in i ögonen.......bäst att krypa till kojs. I morgon är en annan dag där bla en kompis kommer hit på lunch och en tur till polisen för att hämta mitt nya och Theodors första pass står på "att-göra-listan". Godnatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Undarar hur många gånger jag har kollat in här dom två senaste dagarna för att se om du har uppdaterat..Minst 30 skulle jag tro?!..;)

2008-01-26 @ 12:32:04
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0