Mammaångest och plommonpruttar

Helgen i skärgården blev en blandad historia. Fredagen var solig och riktigt varm o skön. Bikinin på och Theodors fina pool fylldes på med vatten (för att sedan tömmas ut med hjälp av vattenkanna och leken vattna mammas och farmors fötter). Skön sommarkväll med middag på soldäck. Lördag var det mulet, lite blåsigare och kallare. Mitt humör följde med vädret och jag var inte alls iform. Ville verkligen bara ligga under täcket och gråta. Frös och kände mig märklig i hela kroppen. Var nog en form av ångest har jag kommit på, ångest över att den här fasen av livet håller på att ta slut, bye bye hemmamed min ljuvliga son- vi gör vad vi känner för-och jobba vad är det-nu fikar vi och leker hela dagarna-tiden är snart ett minne blott. Dags att inse att nu är det  jobb-dagis-få ihop livet-karusellen som snart tar över. Söndagen var vädret ännu bedrövligare men jag började känna mig lite bättre till mods. Jag och svärmor tog en mycket skön nästan 2 timmars lång promenad i regnet och det gjorde nog susen. Skönt att röra på sig, få frisk luft och få snacka av sig lite.


Glada föräldrar i båten ut till Ingmarsö, såg fram emot en härlig helg (ovetande om mammaångest och pisseväder)


Liten sammanbiten son som hjälper nästan lika sammanbiten farfar att hitta till sommarhuset


Det var innelek eller gummistövlar som gällde, eller innelek med stövlar som här :-)

Måndag morgon var jag och dagispojken på plats på dagis kl 08.30. Nemas problemas! Efter den ynka timman som han fick vara där så blev det lek hemma på lekplatsen. Mat och sova och så ut igen i regnrusket.
Vi har ett fint plommonträd här ute på gården som är helt överfullt med en massa frukt. Mums! tycker även Theodor som gladeligt skuttar ner för backen och plockar så många han kan. Då vi tycker att blöjor är lite dyrt och att bajsblöjor inte är så toppenkul att byta var 15e minut så försöker vi hejda detta plommonfrosseri.



Men mamma får gärna äta många :-) Den här fina skålen hade jag med mig i sällskap med senaste nummret av Mama och nya IKEA katalogen ute på balkongen i värmande skön sol tidigare idag när Theodor låg och sov efter maten.....

Måste bara avrunda detta inlägg med lite bilder på Theodor och hans favoritkompis. Den röda stora nyckelpigan som hans morbrors kära flickvän Erika skänkte till honom i somras när vi hälsade på hos henne.


Den hänger med i lek och bus

Nyckelpigan måste också lyssna på godnattsagan

Och självklart ligga med i sängen...fast man knappt får plats själv då ;-)

Nu ska jag snart göra som Theodor fast min nyckelpiga heter Christian, har skägg är 179 cm lång och är inte fullt lika söt som Theodors.

Godnatt!


Kommentarer
Postat av: Christian

Jag är faktiskt 180cm lång...

2008-08-19 @ 23:19:37
URL: http://storalollipoppan.blogg.se/
Postat av: YMB

Jättefina bilder, inte minst den på

dej o Christian, sååå fina så. Ha en

bra dag o blogga gärna o ofta, kul

att följa er vardag. KRAM

2008-08-20 @ 12:53:55
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: Lisa

Ni är ju snyggast i världen!!

Madde... nu får vi snart snacka loss, det var ju evigheter sen . Ska nog testa att ringa nu förresten när Alvin är lugn - om jag hinner - har fått en monsterbebis! ;) Kram

2008-08-20 @ 15:55:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0