Yatzymaster med högtalare i huvudet

Fortfarande på Ingmarsö, fortfarande envist väntandes på lite skön sommarvärme igen. Idag har vi visserligen sett lite sol iallafall och mellan skurarna så kastade jag mig ut på en filt på gräsmattan, mellan husen där det var lite värme....

Dagarna här ute är sig oftast ganska lika. Vi vaknar när Theodor vaknar....vilket var en mkt angenäm tid just idag, 08.30. Många andra mornar har den varit mellan 06och 07...inte lika bra. För rättvisans skull så delar vi upp morgonen i två pass med byte kl 08.00 sharp. De senaste tidiga passen för mig har varit en nära döden upplevelse. Funkar inte att jag som redan är en morgontrött filur ligger och kollar TV till långt in på natten.....vilket det blir hela tiden och sedan ska kunna prata, göra välling och leka kl 06.15. Härom dagen halvslumrade jag till och vaknade av att jag fick en högtalare i huvudet. Det kunde gått riktigt illa om den hade ramlat på ett annat sätt. Liten pojke hade ryckt i sladden som satt på väggen bakom vår säng, där han också befann sig. Lugnt mysandes och kollandes på barnprogram trodde hans alldeles för trötta mamma. Efter frukost leker vi ute eller inne eller på altanen. Släpar upp vagnen för "berget" upp till landsvägen. Rullar iväg på en promenad, till öns skola med lekplats eller till affären. Äter lunch, lägger Theodor som oftast har tagit sig närmare 2 timmar powernap varje dag. Slappar med en fisketur eller mera lek på eftermiddagen. Fikar mina nybakade bullar och slappar lite mer. Theodor verkar tycka om att fisa runt här ute och bara vara verkar det som.

När vår lille prins somnat för natten vid 20-tiden så slappar jag och Christian vidare, läser, löser korsord, spelar yatzy (jag vinner hela tiden),så nu vill Christian gå över till domino, leker på datorn, kollar TV, fiskar och så lite disk och plock...Äter goda middagar, dricker vin, äter lite godis eller fikar och så är vi vakna alldeles för länge och kollar på halvdåliga filmer. Nu ikväll såg vi 21 gram på 2an, usch vad sorgligt och jobbigt. Kände mig helt bedrövad....ingen film för en som alltid tänker att katastrofen är nära.

Nu ska jag borsta tanden och se vad det är för film min kära kollar på här vid sidan av.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Sv: Tack för uppmuntran!..

Men nja, det är svårt!..

Åh när jag har kollat runt på folk som ska gå i min klass bilddagböcker så verkar det som att de flesta har åtminstone en kompis...



Åh för det andra så har jag hamnat i samma klass som några av stans värsta fjortisar!...:/



Jag hatar fjortisar, that´s why...

Men man får väl hoppas att det finns någon som är ensam/schysst. Äsch.

Helst av allt så vill jag inte börja alls-önskar så att jag hade en kompis med mig!...:(

Känner mig heldeppig här hemma...



Men men, som jag skrev- det är väl meningen att jag Ska klara det här!... Hur nervös jag än kommer att vara!...;S



PUSS&KRAM<3 Saknar er! Kan kanske komma upp någon helg i början av September?!

(för att smälta allt nytt osv..)

=)

2008-08-10 @ 16:40:34
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: Julia

alla tjejer älskar smink!

NU KOMMER DU tänka "Nej inte en sådant där gratis smink kommentar igen"

Och nej, inte riktigt, jag har gott om smink hemma. Så varje smink grej eller liknande jag tjänar ihop i mitt namn TÄVLAR jag ut på bloggen.

För att ha större chans att vinna skriv ditt användarnamn i mina kommentarer när du har anmält dig.

Vem vet du kanske är den lyckliga vinnaren inom en kort tid!

http://jsomijulia.blogg.se/2008/august/jag-lottar-ut-sminket.html

2008-08-10 @ 18:28:48
URL: http://jsomijulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0