Dagisförberedelser och bortbränt semesterhull

Ett litet  inlägg så att ni vet vad som händer. Vi är på fastlandet igen, Solna, Backvägen närmare bestämt sedan i går eftermiddag. Vi kom hemsusande en timma innan föräldramötet på Dagis. Snabb dusch för att se lite fräschare ut och så smink i nyllet. Kände knappt igen mig själv var flera veckor sedan jag sminkade mig. Våra kära grannar med jämngamla dottern Ester förbarmade sig om vår son så han slapp följa med. Det kändes bra och fröknarna verkar gulliga och entusiastiska.

Idag har vi varit i Solna C några timmar. Framkallade bilder som vi ska använda till tavla som ska hänga över Theodors plats på Dagis. Jädrar vad kreativ jag ska vara imorn....viktigt att hans blir finast ;-)
Det var dags att lämna tillbaks låneböcker på bibblan med och så hittade vi en bunt nya. När vi kom fram och skulle låna upptäckte jag att jag glömt stoppa tillbaka lånekortet i plånboken...suck. Försökte få till att få låna ändå med min allra vänligaste "resledarröst"...men icke! Theodor som stod bredvid på golvet och kramade en fin bok med brandbilar på började störtgråta när jag tog den ifrån honom och sa att -vi får komma tillbaka en annan dag och låna den. Han blev helt förtvivlad...hehe duktig pojke. Den småtjuriga biblotikarien hade ett hjärta som inte kunde stå emot. -Har du legitimation så kan det väl gå bra för den här gången, vill ju inte att han ska vara så ledsen! När vi kom ut från bibblan så var inte den boken så intressant mer. Han har väl ärvt skådespelartalanger från sin mamma och förstod att ett litet utspel från honom behövdes, haha.

Köpte tyg till gardiner i Theodors rum,  hittade ett jättefint på Åhléns. Köpte några nya hösttröjor till vår stora dagiskille och så har det äntligen börjat kläckas lite bebisar bland alla mina gravida vänner  runt om i landet. Trekanten blev en underbart söt invånare rikare i början av denna månad. Grattis till min Lisa och hennes Micke som blev föräldrar till Alvin!Så nu kunde man äntligen köpa liten present :-) Finns det något sötare än alla de där pyttegrejerna??? Nej tror inte det, svårt att välja.

Efter lite matshopping på Ica så kom vi hem till gården och upptäckte att Theodors kompis Jonathan var där...vilken lycka. Så vi var ute och lekte några timmar.

Sedan gick jag in och bokade ett Bodypump pass på gymmet som var sååå skönt att köra. Har inte levt helt sunt denna sommar känner jag, så nu ska semesterhullet brännas....Hade träningsvärk redan när jag tog de 50 stegen hem, ja så långt har vi till närmsta gym plus att jag har ett på mitt jobb som jag nästan sitter i och jobbar. Borde nog lyckas komma i form igen :-)

Nej nu finns det en massa att ta tag i, planering och förberdelser inför bröllop nr 5 som går av stapeln den 23/8 til exempel eller fortsätta göra iordning Theodors rum. Vi ska bla till IKEA imorn och så ska det sys och hej å hå och piffas och donas och så ska sängen in dit.
Men den stora saken imorn är förstås
INSKOLNING PÅ DAGIS!!!! Hoppas han tycker om det, jag tror det. Rapport och bilder utlovas.

Nu ska det städas ur en garderob som en del i projekt fixa Theodors rum.

Kram till er som läser detta här

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Välkomna hem och Lycka till imon! :DD

Men du, Alvin skulle väl Lisas lilla pöjke heta!?

;D

2008-08-12 @ 21:58:21
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0