No more Bröllop och Mamma is back in business i gul finblus till och med

08.45 i morse klev jag in på ett konferenscenter vid Karlaplan för att lära mig mer om Revenue Management. Trevligt att träffa kollegor och ganska intressanta föreläsare. God lunch som man kunde sitta still och äta utan att behöva hålla koll på flygande mat runt huvudet. ( som när man har Thedodor som lunchsällskap ). Men shit vad ovant att använda hjärnan på det sättet som idag. Ord som sandlåda, mellis, inte klättra där, titta en vovve och bajs i blöjan användes inte en enda gång av föreläsarna från SJ och SAS etc. Konstigt ;-)!

Christian lämnade vår duktiga lilla kille på dagis kl 08.30 i morse och har sedan sjäv också haft konferens / utbildning och lär sig allt en Key Account Manager kan behöva.  Jag skulle hämta kl 15.00 idag och imorgon får Christian lämna sitt lite tidigare och hämta på em. Allt hade ju varit lite bättre om jag hade lyckats få med mig nycklarna till lägenheten när jag gick i morse så att jag hade sluppit ringa efter Christian så han fick susa hem o låsa upp och sen snabbt åka tillbaka, sorry.

Dagiskillen är sååå duktig att modershärtat håller på att spricka av stolthet. Han verkar fixa det där med dagis så himlans bra. Äter som en häst och har redan fattat galoppen med det där att sova samtidigt på varsin liten blå madrass på golvet. Leker och hänger med på allt.


Väääärldens duktigaste dagiskille

Annars så lever livet vidare. Vår "Bröllopssummertour 2008" avslutades med buller och bång i helgen och jag kan lägga ännu en dag som toastmadame till mitt CV. En riktigt lyckad helg blev det och våra söta vänner var så fina och söta och kära när de sa JA till varandra där i Mariakyrkan i Sigtuna. (Samma kyrka som Theodor döptes i för snart ett år sedan.)

Vi åkte ju ut till Sigtuna i fredags och på lördagen var det så full fart hela dagen. Eftersom Christian inte bara var min toastpartner denna dag utan också bestman så skulle han ju hänga med brudgummen, lugna honom och hjälpa honom med frisyren typ... Tack o lov så höll de till i Christians föräldrars hus där jag och Theodor också befann oss. Vid lunchtid så dök barnvakterna upp...ja det var inte farmor & farfar som man kanske kunde tro eftersom vi var hos dem. De hade sin årliga kräftskiva ute på Ingmarsö så vi löste det på annat sätt. Vänner till oss som bor i Solna men där hans föräldrar bor i Sigtuna ställde glatt upp och de kunde ju så enkelt åka till föräldrarna  på natten efter att först ha passat vårt barn och även hämtat oss frammåt småtimmarna. Tack snälla Markus och Kattis för all hjälp:-)! 

Söndagen var man lite seg, ja inte Theodor ;-)full fart som vanligt. Brunch hos brudparet sådär dagen efter. Mycket gott och trevligt. 
Känns som man åt konstant i ett helt dygn, trerätters på bröllopet och så tårta på det och så godis och snacks och så vickning och så sov man några timmar och så åt man ganska tidig frukost med Theodor och så smaskade man brunch....ja mycket äta blev det. Sedan bar det av till Solna och missminner jag mig inte så blev det mer mat på kvällen och säkert lite glass med chokladsås också...hum.

NU kanske man skulle ta och börja hålla lite koll på kalorierna, haha. Ska bara vänta tills konferensen är över, de hade gott godis........

Nu ska jag göra en djupdykning i min stökiga garderob. Hade verkligen svårt att hitta något som såg OK ut att ha på sig på jobbkonfen idag. Tur att Tove hade skänkt mig några fina plagg som jag kunde ha. Tyvärr har mina extrakilon gjort att endel av dem inte passar men hittade tillslut en pippigul rolig blus. Jag borde kanske försöka hitta lusten att köpa några schyssta höstkläder...suck jag vet inte vad jag tycker är snyggt, eller vad jag passar i och kommer jag på det så borde inte de slantar jag har gå till något så onödigt som kläder. Bläää.

Nej nu ska jag prata lite med min Account Manager som sitter i soffan sedan en timme tillbaka. De hade middag efter kursen så han blev lite sen.

Kram till er som läser det här

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Yeeey en update!! :D

2008-08-28 @ 13:17:43
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

Ses om mindre än 6 dagar! =))

2008-08-30 @ 20:47:18
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0