Vilse bland bakgator och tårtkalas

Kan man säga upp sitt moderskap mellan ca 20.00-ca 21.30 på kvällarna? Dvs den tid det tar att försöka få en jääätteledsen och arg liten pojke att somna. Fasen "Vill inte sova" är inte över än om vi säger så. Ska till BVC imorn och ta den tredje vaccinationssprutan ska nog fråga om hon har några tips angående sömnen.

Idag har vi haft hela 3,4 grader vårvarmt här i huvudstaden. På det så regnade det och var grått också. Trots detta inte allt för njutningsbara väder så tog jag och Theodor snålvägen in till city, dvs gratis buss med barnvagn och ca 15 min promenad. Skulle in för att träffa en gammal kollega till mig som numera bor i Lidköping och som var här över helgen. Jättekul att träffa henne och Theodor skötte sig som en prins. Vi satt nog och fikade i nästan 1,5 timma och tack vare mutor som majskrokar, russin och rispuffar så kunde jag tom koncentrera mig på vad vi pratade om. Jag kan tillägga att jag hade måååånga mutor med mig. För om vi jämför Theodor 5 månader, då med en majskrok intryckt i sin lilla näve och suttandes på samma krok i fleeera minuter. Nu trycks dem in på löpande band med en riktigt fin teknik :-) Mera!

Skulle ta en annan väg till bussen hem för att variera mig...det tog lite extra tid, hum. Vilse bland bakgator och återvändsgränder. Hittade tillslut en riktigt fin väg vid en stor park och härlig lekplats. Om inte Theodor hade somnat en kvart tidigare så hade vi kunnat stanna där en stund.

Väl hemma så undrade grannarna (de med jämngamla lilla Ester) om vi ville komma upp och äta upp deras tårtrester. De hade haft kalas idag och tårta säger man väl inte nej till. I samma veva som vi kom upp till deras lägenhet med en Theodor under armen och paket under den andra så ringde farbror Martin. Han bor numera i Köpenhamn men har varit i Sverige över helgen och skulle komma till oss ikväll och sova över till imorgon. Han var redan i Solna så han fick äran att fika tårta hos våra grannar han med.

Nu sitter en trött trio här och tuggar smågodis och kollar på en halvdålig söndagsfilm. En har träningsvärk, en är bakis och en har fluffigt hår. Vem som är vem får ni lista ut själva.

Säger inte godnatt i kväll
, är ju tidigare ute än vad jag brukar..... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0