Mitt glammiga liv

Nu har vi provat på att vara magsjuka! Eller rättare sagt Theodor har haft sin premiär i magsjuka. Det började i måndags vid lunchtid, ingen aptit. Sedan brakade det loss i ordet bemärkelse, det har det varit en härlig mix av diaréattacker, feberfrossa, kräkning (bara en tack för det). Blåbärspuré över hela mig inklusive mina nyaste jeans, hela honom samt lekmattan i hans rum. Då tackar jag för att vi satt där och läste bok, vilket vi vanligen gör i den ljusa soffan i vardagsrummet. Det har bytts blöjor på löpande band, tror rekordet ligger på 6-7 st på en timmaTvättats kläder, mattor och annat som kommit ivägen. Tack grannar som låtit mig ta över tvättider.

Vår kära prins är ingen stordrickare i vanliga fall som ni som känner honom vet och idag ville han absolut inte ha något. Jag försökte med alla knep, mugg, glas, sugrör, nappflaska, sked, större sugrör, safter, juice, vatten, välling, allt, det står dricka i varenda hörn, helt orört.....

Men jag vet inte om han tillslut förstod allvaret, när han hörde mig prata med vårdguiden på telefon och där de tyckte vi skulle åka in till barnakuten om han fortsatte vägra. För efter det och när pappa kom hem med vattenmelon och en annan juice med apelsinsmak så släppte det.

Efter två och en halv dag instängd i en bajsluktande rätt rörig lägenhetsåg jag fram emot att gå på ett yogapass här på gymet mittemot. Kvart i sju ikväll så traskade jag över....och möttes av att det var fullt! När fn var ett yogapass fullt. Usch vilket antiklimax. Inte nog med att jag var inställd på passet redan igår för att jag läste fel på schemat och då gick över och fick vända igen så blev det inget idag heller. De hade ett aerobicspass att erbjuda istället..det var jag inte så sugen på.

Jag blev så besviken att jag tog en jättesnabb powerwalk runt Råstasjön. Min besvikelse gjorde att jag tom trodde att jag skulle orka springa...vilket jag gjorde i typ 2 minuter sedan fick jag håll....och började diskret gå igen.

Den här veckan började annars så bra med strålande sol och ljuma vårvindar på måndagförmiddagen. Jag och Theodor var på BVC och han fick vaccin. Han sa inte pip när hon stack honom och när vi vägt honom,(10,9 kg och mätt 78,5 cm) och pratat lite sömn och endel annat så ville Theodor ge henne en kram. Det är nog inte varje dag som BVC-Anita får det, speciellt inte när hon delat ut en spruta i låret. Vi var kvar och lekte på BVC en stund och väntade in kompisen och grannen Jonathan som hade tiden efter oss.

Sen gick vi då in i magsjukans land...... och jag har sedan dess gått på vitpepparkorn. Ett riktigt fint husmorstips! Svälj 7-10 hela vitpepparkorn med vatten, så ofta du känner för det om du varit i kontakt med ngn magsjuk eller känner dig illamående. Nu får jag kanske sota för det här om jag faller dit den här gången men men, det har funkat förr iallafall.

Nu ska jag dra upp Christian ur soffan för ett par Yogaövningar.....om jag lyckas igen. Han var väldigt gullig innan ikväll efter min promenad. Han tyckte nog lite synd om mig för det där med passet så han gick med på att jag övade Yoga med honom. Theodor satt med stora ögon när mamma och pappa stod barfota och upp & ner och hit och dit. Det gick sådär bra för Theodor var ganska snabb att krypa fram och hänga sig en arm eller ett ben och då blev inte balansen den bästa :-)

Detta var en glammig rapport ur mitt just nu otroligt glamorösa liv

.image41  Många visar upp sina fina kläder på sin blogg. Har ingen på mina nerkräkta jeans utan bjuder på en nerbajsad pyjamas. ( Som inte är tagen av mig, men kunde ha varit)

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Oh yes oh yes det gör det säkert!...=P

Tack kära syster!

2008-04-16 @ 23:11:22
URL: http://lollipoppan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0