Ensam, sliten mamma söker....(har inte så mkt med texten att göra men det lät bra)

Jaha, då sitter man här framför datorn, det var ju en ovanlig syssla....inte!! Har det lite halvtrist. Inget kul på TV, inget godis hemma och sjuuukt trött. Christian kommer inte komma hem förrän senare än senast i natt, efter att ha jobbat hela dagen/kvällen/natten.

Igår var det min lediga fredag och jag och älsklingen Theodor hade en riktig mysdag. Vi var uppe tidigt och satt och åt långfrukost. Han fick tom en egen kopp thé som han stolt satt och surplade på. Vet dock inte om han tyckte att det verkligen var så gott ;-) .

Åkte iväg med pendeltåget in till stan ihop med Erika och Alexander, (numera dagispolare som vi lärde känna när  vi var i samma föräldragrupp). Vi begav oss till Junibacken där jag tycker vi fick ett par riktigt roliga timmar...även om pojkarna små var lite trötta och mammorna två också blev lite trötta.....


Håll i dig kompis, nu flyger vi...

Inne i Pippis hus med min ballong som jag fick för att jag var lite rädd i Sagotåget

När det inte fanns många droppar energi kvar i våra små killar så lämnade vi sagornas värld och begav oss ut i solen. Det var en helt ljuvlig dag, med sommarvärme och sol. Strosade runt i stan och fick uträttat lite saker medan de sov. Hann till och med in på en casting för en informationsfilm för EF som jag mot alla odds fick en roll i, filmas på måndag. Vem trodde det när man kom direkt från ett svettigt Junibacken.


Bussresan hem var ju inte så dum den heller

Idag har det åter igen varit en riktigt bra dag. Jobbat lite, fast kunnat ha Theodor med mig, så då känns det bra.

Den senaste veckan har det varit väldigt mycket jobb. Vi hade vår stora GET MOV IN´dag på hotellet i torsdags och det har varit mycket fix med den, visserligen kul saker, men i alla fall. Det känns i kropp och knopp!!!

Önskar som så många gånger förr att dagarna var längre ( ja helst de när man är ledig ). Vill hinna så mycket och det blir bara en liten , liten del. Borde ha ett jobb där man jobbar mycket ibland och väldigt lite eller ingenting ibland. När jag har bara lite strötid varje dag i veckorna så blir det inte mycket extra gjort...

Så trött att jag sitter och ser i kors nu så jag slänger in en favvobild på min lille bagare
Jag kan själv mamma....


och säger Godnatt och önskar en fortsatt trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: YMB

Jättekul med ett nytt inlägg o härliga

bilder på lille sötnosen. Verkar som att

ni haft en bra helg, Kram o vi hörs.



2009-09-14 @ 14:09:05
Postat av: Anonym

Sliten mamma söker sömn? Lät så idag!

Junibacken är väl sällan fel även om man kan bli rätt trött...

Vi ses i sandlådan!

2009-09-15 @ 21:24:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0