Oh my Buddah, hur ska detta gå och vad betyder egentligen Bitta?

Eftersom Christian vägrar vara med och leka försökskanin som yogaelev så sätter jag mig här vid datorn istället :-(. Har precis kört igenom mitt program som tog ca 35 min....(hum ska vara 45 imorn kväll) men det kändes riktigt bra iallafall. Kan dock bli lite nervös när klockan klämtar 18.25 imorgon och de yogasugna gästerna fäller ut sina mattor framför mig....."oh my buddah" vad har jag gett mig in på??? Återkommer med rapport när yogaledardebuten är över.




"Snälla söta gulliga älskling kan du inte vara med och var min yogaelev"- "Neej!" 


Det blev endel VAB i veckan som gick. Han hade feber ett par dagar och lite allmänt snorig. Nu är han piggare än någonsin. Snackar hela tiden, sätter till och med ihop endel ord, som tex "inte ha mer" och "gå där". Idag sa han även mormor för första gången! 

Theodor och mormor i sandlådan förra helgen

Favvoordet just nu är annars "bitta" vad i hela världen det kan betyda. Kommer hela tiden i olika sammanhang. Gärna ganska högljutt " bitta, bitta, bitta" och han är glad när han säger det. Har någon ett förslag på vad det betyder så varsågod!

Jag var hemma med pluttas i fredags och förrutom lek i parken så fixade vi julkänsla här hemma i lyan, vi bakade en plåt med pepparkakor. Det var roligt ända tills jag insåg vem som skulle städa köket.





På kvällen åkte jag och surprisade min kära kollega Martin som fyller en rysligt många år nu på fredag. Han var kidnappad av en kollega som via facebook hade samlat ihop lite olika vänner till Martin så att vi satt på en ubermysig restaurang på Söder "Bara Vi" och väntade på dem. Surprise och ja må han leva, drinkar och god mat och en mycket glad och överraskad Martin som dagen efter åkte till Viva Espana för en veckas välförtjänt semester. Det blev en trevlig kväll!

Lördag blev mysförmiddag och sedan jobb. Var med och hjälpte till inne på Mornington Hotel Sthlms Healt Club som firade 2-års kalas. En massa inbjudna gäster och öppet hus som lockade många. Jag var fix och trix värdinna på gymmet och så gick jag modeshow och visade träningskläder från Casall. Hur det såg ut med sex glada mannekängamatörer det vet i tusan men kul var det ;-)

Kom hem vid 18.30 tiden och möttes av två goingkillar som lagat mat som i stort sett stod på bordet. Mmm, Chicken Buffalo Wings och klyftpotatis. De hade också varit på 2-års kalas på eftermiddagen fast det var några våningar upp här i huset hos grannkompisen Måns. 

Idag söndag har det varit isande kallt och snöat blaskflingor. Jag har haft jour på hotellet i helgen och ville gärna dit en sväng idag. Gick upp när Theodor vaknade vid halv nio. En timme senare var vi påväg till Mornington Hotel Bromma. Theodor verkade förväntansfull att få besöka mammas jobb.
Vi åt frukostbuffé och pratade lite med kollegorna i restaurangen och receptionen och så gick jag och Theodor på upptäcktsfärd hela vägen upp till vån 6, hälsade på alla städtjejerna och såg att allt såg bra ut :-)

Gjorde några jobbgrejer medan pappa och Theodor lekte i den mysiga loungen. Sedan blev det ett snabbt stopp på Ö&B, sedan hem och lagade lunch till Theodor  som slocknade som en sten efter det.
Har städat och röjt och lekt och fikat och lekt ännu mer. Lagat middag, pratat med mamma i telefonen ( var ju tvungen att berätta det historiska med att han sagt mormor) och så har vi tvättstugan ikväll också. Tjihooo.

Yoga imorgon! Namasté och godnatt!
  

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Vilka mysiga bilder, åh kul inlägg sis! =)



Hoppas det gick bra på ditt första yogapass, tänkte på dig. Slår kanske en pling senare, om det är ok?!



Puss&Kram.

2008-11-17 @ 19:47:43
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0