Lillbabs och Lasse hängde i vårt kök...

Så gjorde jag det igen.......skrev ett långt inlägg som försvann för att det tog för lång tid.....suck. Jag skriver om.......

Tiden den går och nu är snart sommaren slut.......nej inte riktigt, men jag har hållt "bloggsommarlov" nu iallafall som ni flitiga läsare säkert har upptäckt. Det har varit lite för mkt annat att tänka på, tex bröllop nr 2 som hölls nere i Kalmar på Björnö Slott den 14/6. Min premiär som Toastmadame gick bra! Kunde säkert gjort det ännu bättre men det känns helt ok och jag tror att brudparet var nöjda med sin dag. Fantastiskt vacker cermoni ute vid vattnet, glada människor, trevlig fest med god mat och måånga tal.....Jag och Christian var kvar och stängde festen vid 03-tiden, det var inte illa jobbat av två trötta småbarnsföräldrar.

 Det vackra brudparet

Det gamla goa gänget från förr


Sedan väntade en skön, mysig vecka i barndomshemmet på Stråkvägen 9. Theodor blev bortskämd som vanligt med mormor, moster, morfar och gamlemormor som gärna hjälpte till så mkt det gick. En morgon stod morfar och skakade välling kl 06.30, nästa bytte mormor illaluktande blöja. Gammelmormor fick bygga många sandkakor och att hoppa studsmatta med moster hörde till favoriterna.

Midsommar firades också nere på den småländska landsbygden. Med sill, nypotatis, nubbe, jordgubbstårta och grillning helt enligt traditionen. Lite roliga tävlingar och dans runt midsommarstången fanns också med på programmet.

Sedan vi kom hem i söndags kväll så vet jag inte vart tiden tog vägen.....Måndagen spenderades flera timmar på Karolinska där vi skulle ta prov på Theodors lilla knöl i pannan....vilket inte gick tillslut så det var den dagen... Sedan har det packats upp, pysslats en massa med att sälja vår volvo....vilket vi tror är så gott som gjort nu...men jag ropar inte hej förrän pengarna sitter på kontot på mån. En hel dag gick åt dagisångest då vi råkade ut för lyxproblemet att behöva välja mellan två dagis....efter många samtal och råd så känner jag mig nöjd. Den 13 aug kl 09.00 så börjar vår stora lilla bebis på förskolan Tärnan som är ett litet dagis med 16 barn i ålder 1-3 år som ligger ca 1 min gångväg härifrån.

Annars så har det spenderats åtskilliga timmar i sandlådan och åtskilliga varv med dammsugaren här inne för att förhindra att det blir en sandlåda i vårt vardagsrum....vilket inte skulle göra Theodor något :-)

Ska runda av nu och ladda för helgens bröllopsbestyr. Bröllop nr 3 står på tur och det inleds med släktmiddag i Sigtuna imorgon fredag.

Måste bara nämna en rolig sak. För länge sen....kanske när jag var 4 år....så bodde Lillbabs bror i vår lägenhet. Så Lillbabs och Lasse Berghagen hängde rätt mycket här.....fick vi höra av en granntant idag, det ni :-)

Detta var från början ett lite längre och enligt mig själv mkt roligare inlägg men eftersom jag klantar mig som vanligt så försvann allt utom det första stycket när jag skulle spara det.....så kan det gå.

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: YMB

Oj, va vi blir glada att få höra lite nytt från

Backvägen igen.Lycka till med bilförsäljningen



Kram

2008-06-27 @ 09:30:01
Postat av: YMB

2008-06-27 @ 09:34:11
Postat av: YMB

2008-06-27 @ 09:36:42
Postat av: J o s s e

Hähä. De är lite ballt ju!

(Angående Lillbabs och Berghagen)



Hur går det med "resletandet" btw?

=)

2008-06-27 @ 20:36:43
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

P.s-Vi kommer bo granne med ett discotek!...;);)

2008-06-27 @ 20:37:32
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: valle

Du har ingen lite pikant historia att berätta om Lill-Babs och Lasse B?

2008-08-07 @ 16:42:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0