En vanlig måndag

Nu är vi tillbaka i vardagen. Christian och lilleman går upp först och äter frukost ihop. Jag får ligga och dra mig en liten stund. Christian väcker mig strax innan han ska gå och jag hinner knappt stänga badrumsdörren förrän han börjar gnälla att han mååååste in och fixa det sista. Tack för att man inte ens får göra morgonkissen ifred...suck.
Jag och lilleman vinkar hejdå i fönstret och har förmiddagsmys med lek och bus och lite Malou von Sivers och "Efter Tio" på i bakgrunden. Ett riktigt bra program som den här veckan har tema Barn.

Idag blev det ingen förmiddagslur för Theodor utan det blev en och en halv timma skön sömn efter lunch istället. Under den tiden hann jag göra mig iordning, äta lunch och knåpa ihop en jobbansökan och uppdatera min CV.

eftermiddagen drog vi till öppna förskolan här i Råsunda. Visste att iallafall en av polarna skulle vara där....bonus, det var hela tre andra coolingar ur BVC-gruppen där. Alex, Milton och Theo och deras minst lika coola mammor. Det blev sångstund, lek och mellanmålsätande sedan stängde de och vi masade oss iväg till Solna C.

Christian var hemma när vi kom hem en sisådär kl 17.30. Vi har sedan dess lekt, ätit middag,bajsat, betalat räkningar, druckit välling, läst saga, gråtit, lyssnat på saga, sytt gardiner, lekt på Hattrick, kollat på TV, tömt diskmaskinen, dammsugit i Theodors rum, skrattat och bloggat. Vem som gjort vad får ni lista ut själva ;-)
image21
Bjuder på en gammal godingbild ifrån i höstas.


Nu ska jag göra en kopp thé och läsa vidare i min semesterbok,
trots att semestern är finito och vardagen har sköljt in över familjen Wahlquist/Berglund.   

Ha det!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Hihi,gillar den där bilden,så go! (stolt fotograf )

;D

2008-02-26 @ 10:06:31
URL: http://lollipoppan.blogg.se
Postat av: J o s s e

Vet du två saker?...

Jag saknar er redan- jättemycket!!...
Åh så vill jag inte va sjuk mer!.. :/

2008-02-27 @ 22:52:26
URL: http://lollipoppan.blogg.se
Postat av: Lillasyster

Sv: Tack!! ;)

2008-02-27 @ 23:19:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0