Ej för känsliga läsare

Det här med kräksjuka börjar bli lite tjatigt nu.....Stora anslag mötte mitt regnblöta nylle när jag snubblade in på dagis 16.02 denna bissart gråa, regniga jätteotrevliga (vädermässigt) tisdag i början av december. Känsliga läsare kan hoppa över de närmaste raderna, ja kanske hela inlägget för det bli inte så glamoröst...ganska osmakligt skulle man kunna säga." Vintern magsjukas är här med storm. Om ert barn får kräkningar eller vattniga diarrér måste ni hålla dem hemma, även om de äter som vanligt och verkar pigga. Minst 48 hemma efter senaste symtom annars kommer magsjukan bara att gå runt och runt." mvh personalen
Min lilla kille hade haft en strålande dag på dagis och satt glatt och lade pussel med djungeldjur när lilla mamma jag kom. Inga magtrubbel där konstaterade jag och förskoläraren (ja man får inte säga dagisfröken nu för tiden). Lek på gården hemma i strilande regn och riktig goslerig sandlåda. Pappa kom hem. In och lekte, tittade på lite Nalle Puh och mumsade russin. Tvätten byttes, middag började lagas och Theodor verkade lika hungrig som vanligt där han stod och hängde mig i byxbenen vid spisen. Han åt och mumsade och så började han plötsligt gråta. Magont.....suck. Prutteliprutt och så var det ett antal blöjbyten. Flera blöjbyten och tårar.  Bad mera prutt och dusch istället. Pyjamas på efter lite gråt och gnäll. Lugn tillslut och lugn lek och en bok om bondgårdens alla djur. Han klämde hela flaskan välling och just nu så ligger han och sover utan minsta lilla pruttljud.

En glad pruttmakargubbe nej förlåt pepparkaksgubbe skulle det vara

Vågar inte annat än att hålla honom hemma resten av veckan. Jag som trodde vi hade haft vår dos av magsjuka. Jag knaprar vidare på andra påsen vitpepparkorn för den här månaden och hoppas att jag slipper fler vändor. En kollega undrade om jag hade gått ner i vikt på sistonde, mkt möjligt tänkte jag efteråt, man blir väl inte direkt fetare av att kräkas och käka pepparkorn.......

Ha det bra då!

Kommentarer
Postat av: J o s s e

Sv: Eller hur?! Nää- detta svenskaprov är inte som annat inom svenskan, vi ska kunna en Massa skit om antikens Grekland, myter, legender m.m.m.m.

100 sidor! Dessutom har vi ett Jättestort Italienskaprov på FREDAG. Så jag kan visst klaga!

2008-12-03 @ 08:22:31
URL: http://lollipoppan.blogg.se/
Postat av: J o s s e

Sv: Hoho- tack så mycket kära sisterister!! =)

Hoppas att ni också får en jättebra helg, men vi får höras tycker jag, skulle behöva lite mer julklappsinfo med!..



Jo men ja, helgen innan jul skulle funka jättefint för mig, bara skönt att slippa åka bil upp + att det då blir plats för fler julias i bilen! ;)

Kanske kan komma upp på lördan/söndan el. något?



Vi hörs, Ha en mysig kväll- Kramkram!<33

2008-12-05 @ 17:40:25
URL: http://lollipoppan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0