Bromma-Kalmar och kakfrosseri

Ja det vore fel att säga att jag är bra på att uppdatera mig ofta...men ibland så.

Denna morgon vaknade jag 06.15 av att min son stod och jollrade i min gamla resesäng, som håller ställningarna trots att den är från -79. Själv sov jag i min kära systers säng i hennes rum och på golvet nedanför låg min älskade skäggtomte och snarkade tills jag sparkade upp honom att göra välling.
Vi har varit nere i Småland över helgen och kalasat i dagarna 3.  Min söta lilla mormor har fyllt 80, min syster 16 och jag själv fyllde ju 20 lite tidigare i veckan.
Vår plan var att bila ner efter jobbet i fredags men tack vare Christians mage som levde ett eget liv ( gärna på toaletten) så blev det Kalmarflyg Bromma-Kalmar 45 min tjof. Lite dyrare men så mycket bekvämare och skönare. Förlåt miljön!
Vid strax före 11 i förmiddags så gled vi ner på Bromma-mark igen och Christian gled direkt in på kontoret.
Vi har haft det toppentrevligt med en massa kalasande. Har frossat i hav av smarriga kakor och tårtor av alla de slag. Vinnare i denna kakocean blir, tata: mammas hemmagjorda jordgubbstårta. Tvåa måste jag nog säga blir de gratis Kolabollarna som mamma bjöd på och det under mkt hård konkurens med tanke på alla mormors fantastiska hembakade skapelser. 

Min mamma är helt fantastisk på att orka och fixa. Vad får hon all energi ifrån??? Jobbar varje dag men hinner samtidigt sköta all ( eller iallafall den allra mesta) markservicen. Hon har hjälpt mormor med så mkt inför 80-års kalaset. Servade mig och min lilla familj hela helgen....blä jag borde ha hjälpt till mkt mer som vanligt. Som toppen på detta så trollade hon fram ett toppenfint kalas åt min syster.

Om du läser det här lilla mamma ( och det tror jag du gör) så tycker jag att du måste bli bättre på att tänka på dig själv och se till att andra (inklusive mig när jag är hemma) får klara sig själva mer. Samtidigt så säger jag och mina grabbar ett stort tack för allt!!!!!

Dagen idag har varit varm och skön och jag och Theodor har varit ute mest hela dagen. Jag har varit på föreningsstämma med bostadsrättsföreningen nu ikväll och var livrädd att jag skulle bli invald på någon märklig post i styrelsen.. Mötesspråk som talas på sådanahär tillställningar är emellanåt rena grekiskan för mig. Pratade 5 min med hon som är Tvättstugeansvarig i det andra huset, fick lite goda tips och råd. Fikade kaffe och vetebröd, mumlade Ja och Nej när alla andra gjorde det. Gick hem och kände mig nöjd med att ha visat intresse och INTE fått några märkliga uppdrag.

Nu blir det en stund framför TV.n innan jag låter John Blund segla in och strö sovpulver i mina blå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0