En lyckad jul, nyår a la 80-tal och så har vi träffat Musse på riktigt

Julen är förbi och 10-talet är här. Hela jul & nyårsledigheten blev så lyckad! Alla mådde bra i år och allt flöt på enligt planerna. Var ledig från jobbet i över två veckor, vilket kändes väldigt skönt.
Hela vårt land ligger inbäddat i ett djupt snötäcke och temperaturen har sjunkit låångt ner i många dagar nu. Kallt, javisst men ändå härligt med lite riktig vargavinter. Själv har jag försökt att bara vara och njuta men har självklart fått mina stressryck. Fysiskt sett många mycket lugna dagar (läs, varit onödigt lat), god mat och chokladpraliner i överflöd.....kanske dags att rycka upp sig.


Nästan hela julgänget samlat framför Kalle & hans vänner

om jag sitter här riktigt snällt och fint så kommer nog tomten snart

och jaaa, det gjorde han

Efter en riktigt idyllisk och trevlig jul i Sigtuna så bar det av söderut för fortsatt firande och julmys i Småland.
Vi försökte varva mat, fika och slappa stunder med lite utflykter också. Här är vi i Svartbäcksmåla utanför Nybro. Åkte skidor o snowracer, grillade och hade en mysig stund.


Korv och varm choklad

nyårsafton tog Christian och jag tåget till Köpenhamn. Nästan två timmar sena (tack SJ för ett otroligt bra jobb....) så anlände vi till den danska huvudstaden och vårt hotell. Våffeltången fram o ett sista fix med de knallrosa naglarna. Nyårs/30-årsfest i 80-talstema, trist att jag inte har någon bild att visa. Får återkomma med det om jag lyckas få tag på någon. Kan vara värt att vänta på!

Efter ett par dagar till hos mina föräldrar så åkte vi hem till Solna i måndags. Döda blommor, torr gran och dammiga tomtar mötte oss där...och alla fina julklapar som vi inte hunnit "leka" med än.

Blev ett besök på IKEA i tisdags där det shoppades ny säng till Theodor, nytt köksbord och så lite annat förstås. Theodor var inte helt nöjd med att vara på IKEA. Att vi inte lär oss, suck. Den här gången lyckades han försvinna, så jag hann faktiskt få riktigt ont i magen innan jag hittade honom vilket kanske inte var mer än 3 min senare...men iallafall. Mycket prat om barnkidnappning etc just nu så då går man väl igång lite extra. Han hann bli lite ledsen själv och pratade om det sent på kvällen också, så vi kan ju hoppas att det kan ge någon effekt vid framtida utflykter.

Ondagens utflykt var mer i Theodors smak. Besök i Globen och Disney on ice. Oj vilken förväntansfull kille


redo med en "liten popcorn", nu kan Musse komma


och det gjorde han och tänk att han var så duktig på att åka skridskor...

Det var riktigt bra och lyckat, 2 timmars isshow med olika Disneysagor och Theodor satt som ett ljus hela tiden.

Igår var det så torsdag och dags att gå tillbaka till verkligheten med jobb o dagis. Det gick bra ända tills ca kl 21.30... då ropar någon förtvivlat från sin nya säng och den härliga kaskadkräken kommer över golv, mattor och mamma mu. Att man klarar att inte kräkas själv är ett under, måste vara en egenskap som föds i en när ungen pluppar ut.

Sedan fortsatte det...efter 3 kräkningar var dagens all mat slut och resterande kräkningar som pågick fram till 04.30-tiden med jämna 20-minutersintervaller bestod mest av vatten och slem. Jag hade lyckan att ha hela nattpasset så kan inte skryta med att det blev någon skönhetssömn direkt...
Theodor var trots allt en riktig liten hjälte som inte klagade allt för mkt och kl 06.30 var han mkt piggare men har haft lite feber under dagen och ingen matlust.

VAB stod det på schemat idag. Verkar ha gått lite troll i det där med att jag inte ska hinna tillbaka till jobbet förrän jag måste hem o Vabba eller vara sjuk. Både jag o Christian äter nu vitpepparkorn så det svider i magen. Vill inte, vill inte, vill inte bli kräksjuk. Vi får se hur det går med den önskan! Önskar er iallafall nu en riktigt god fortsättning på det nya året. Jag ska detta året försöka bli snällare mot mig själv och sträva efter att känna mindre stress och oro. Den som fortsätter surfa in på storalollipppan mellan varven får se hur det går med det.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Belgo

Kära granne... vi som har ett par nycklar hade ju kunnat hälla på lite vatten... förlåt att vi inte kollade, frågade, eller ens tänkte tanken!! Men det var ju ett under att vi öht kom ihåg nåt till jul...

Hoppas nu att ni andra klarar er från magsjukan!

Ja stressfrihet låter gött!

Ses!

2010-01-09 @ 22:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0