Kalaskul helg med brandbilsfärd och höstmys

Varför går helgen så fort...

Vi har haft en skön mix av hemmamys och en massa annat skoj. Fredagkvällen åkte vi till vänner i Åkersberga och firade Nenne som fyllde år. Där var det lek och skoj för de små och äta, prata och träffas för oss stora.

Lördagen var vi hemma på förmiddagen. Var och köpte present till Noah 3 år. Efter lunch o sova så bar det iväg till Brandstationen i Kista där Noah´s pappa jobbar som brandman. Kalas i deras sporthall med gott om utrymme för bus och lek. Stor fin fikabuffé som mamma Sarah hade fixat. Som grande finale så kom den stora brandbilen fram och alla som ville åka en tur i korgen fick chansen. Theodor var förste man upp med ögon stora som golfbollar så for vi upp mot den gråregninga skyn. Där uppe hade de gömt en stor påse med godispåsar så lyckan blev om möjligt ännu mer komplett.


Här uppe står vi och vinkar ihop med Felix och Anna och "brandmanspappan" Martin

Shoppingtur i Kista Galleria efter det och sedan däckade vi hemma i TV-soffan.

Söndag idag. Röj och stök på förmiddagen för mig, lek ute för de andra två. Efter lunch så åkte Christian iväg till Solvalla för att förstärka ekonomin....och jag och Theodor tog pendeltåget in till cityför att fika med ett par vänner. Äkta höstrusk denna eftermiddag, blåsigt o regnigt, brrr. Tog en sväng på Åhléns och råkade köpa mig ett lyxigt läppglans. Ett sådant där som pirrar på läpparna och som sägs göra dem lite fylligare....
Se hela bilden

Nu ska jag ta mina plutiga läppar med mig in i badrummet och borsta tänderna, lägga mig i tid så det blir en bra start på veckan.

Godnatt!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0